Valmet toimittaa prosessiautomaatio- ja laadunhallintajärjestelmät Jiangxi Taison Paper -yhtiön neljään pehmopaperikoneeseen Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 11.4.2017 klo 11:00

Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmät ja Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmät Jiangxi Taison Paper -yhtiön neljään pehmopaperikoneeseen (PK 7, 8, 9 ja 10) uudelle tehtaalle, joka sijaitsee Jiujiangissa Jiangxin maakunnassa Kiinassa. Valmetin kehittyneen automaatioteknologian avulla tehdas pystyy optimoimaan koneiden suorituskyvyn ja lopputuotteen laadun.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2017 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän kaltaisten automaatiojärjestelmätoimitusten arvo vaihtelee tyypillisesti alle miljoonasta eurosta kolmeen miljoonaan euroon.

"Valmet on yksi kiinalaisen sellu- ja paperiteollisuuden kärkitoimittajista. Yhtiöllä on erittäin hyvä pehmopaperikone- ja automaatioteknologia, laaja kokemus ja paljon menestyksekkäitä referenssejä Kiinassa. Meille on tärkeää, että Valmetin paikallinen ammattitaitoinen huoltotiimi on lähellä meitä. Luotamme Valmetiin", sanoo Jiangxi Taisonin toimitusjohtaja Wu Jianxiong.

"Jiangxi Taison voi olla varma, että projekti hoidetaan tehokkaasti, toimitusajat pitävät ja käyntiinajo sujuu hyvin Valmetin kanssa. Meidän pehmopaperiteknologiamme, kuten ilman säteilylähdettä toimivat mittaukset ja luotettava Valmet DNA -järjestelmä, ovat osoittaneet toimivuutensa ja auttavat tehdasta menestymään ja parantamaan suorituskykyään", toteaa aluemyyntipäällikkö Andy Zhang Valmetista.

Tietoja Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmät (Valmet DNA distributed control systems) ohjaamaan neljää pehmopaperikonetta ja Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmät (Valmet IQ quality control systems) skannaavilla mittauksilla.

Laadunhallintajärjestelmissä on mukana Valmet IQ Fiber Measurement -mittaus, joka mittaa samanaikaisesti kuidun painoa ja kosteutta. Se on kehitetty erityisesti korvaamaan perinteistä radioaktiivista säteilylähdettä käyttävää neliöpainomittausta. Niitä on käytössä lähes 200 kappaletta paperikoneissa, joiden käyttämä raaka-aine vaihtelee neitseellisestä kuidusta 100-prosenttiseen kierrätyskuituun. Kuidun painon ja kosteuden mittauksen yhdistelmä vähentää merkittävästi investointi- ja elinkaarikustannuksia. Enää ei myöskään tarvita säteilylähteen käyttöön liittyviä lupia, turvallisuuskoulutusta tai erityiskäsittelyjä.

Tietoja asiakkaasta Jiangxi Taison

Taison Group -konserniin kuuluva Jiangxi Taison Paper Ltd. sijaitsee Jiujiangissa Jiangxin maakunnassa. Se rakentaa uutta tehdasta, jonka vuosittainen tuotantokapasiteetti on 480 000 tonnia pehmopaperia. Uudet hygieniatuotelinjat pystyvät valmistamaan vuosittain 1,8 miljardia terveyssidettä ja vaippaa.

Andy Zhang, aluemyyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +86 21 3899 1097

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.