Valmet toimittaa kostutusjärjestelmän Schumacher Polednon aallotuskartonkilinjalle Puolaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 31.5.2017 klo 11:00

Valmet toimittaa kostutusjärjestelmän Schumacher Polednon aallotuskartonkilinjalle Puolan Bukowieciin. Kahdella kostutuspalkilla varustetun Valmet IQ Moisturizer -kostuttimen avulla tehdas pystyy parantamaan aallotuskartongin laatua ja vähentämään kartongin käyristymästä johtuvia tuotannonmenetyksiä. Järjestelmä otetaan käyttöön heinäkuussa 2017.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2017 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tyypillisesti tämän kaltaisten automaatiojärjestelmätoimitusten arvo on alle miljoona euroa.

Tilausta edelsivät Valmetin kostutuspalkkien onnistuneet koeajot viime vuoden lopulla asiakkaan 2,8 metriä leveällä tuotantolinjalla.

"Meillä oli hyviä kokemuksia painavan viisikerroksisen kartongin uudelleenkostutuksesta toisella laitteella. Valmet IQ Moisturizer -kostuttimen patentoidut suuttimet kuitenkin suihkuttavat kartongille hienojakoista vesisumua vesisuihkun sijaan, mikä parantaa hallittavuutta. Pystymme nyt käyttämään laitetta kaikille kartonkilajeille ilman, että vesi jättää kartonkiin raitoja", sanoo Schumacher Polednon kunnossapitopäällikkö Slawomir Kubinski

"Schumacherin tiimi antoi meille mahdollisuuden esitellä Valmet IQ -laatusäädöistä saatavia hyötyjä ensimmäistä kertaa Puolassa. Maassa on isot aallotuskartongin markkinat, koska siellä on lainerikartongin tuotantoa ja monia aallotuskartonkilinjoja. Oli hienoa saada tehtaalta positiivista palautetta parannuksista jo ensimmäisten koeajojen aikana", toteaa Valmetin automaatioratkaisujen Keski- ja Itä-Euroopan maapäällikkö Christian Kallich.

Teknistä tietoa Valmet IQ Moisturizer -kostuttimesta

Valmet IQ Moisturizer on alan kehittynein kostutusjärjestelmäperhe. Järjestelmän ilmahajoitteinen suutin, veden määrää ohjaava lineaarisäätöventtiili ja sähkömekaaninen toimilaite takaisinkytkennällä takaavat nopean ja tehokkaan ratkaisun aallotuskartongin valmistajille käyristymän hallintaan, murtumisen vähentämiseen ja liimankulutuksen optimointiin.

Tietoja Schumacher-konsernista

Schumacher Poledno on osa Schumacher Packaging -konsernia, joka on yksi suurimmista perheomisteisista aallotuskartongin ja kovapahvin valmistajista. Konsernilla on 15 tuotantolaitosta 13 paikkakunnalla Saksassa, Puolassa ja Alankomaissa. Vuonna 2016 sen liikevaihto oli 500 miljoonaa euroa.

Christian Kallich, maapäällikkö, Keski- ja Itä-Eurooppa, Automaatio, Valmet, puh. + 43 664 3002830

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.