Valmet laajentaa teollisen internetin ekosysteemiään ja aloittaa kumppanuuden Kemiran kanssa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 10.10.2017 kello 11:00

Valmet jatkaa johtavan teollisen internetin ekosysteemin rakentamista sopimalla kumppanuudesta Kemiran kanssa. Sopimus yhdistää Valmetin ja Kemiran asiantuntemuksen asiakkaan prosessien kehittämisessä prosessidatan avulla. Näin sellu- ja paperiasiakkaille pystytään luomaan entistäkin enemmän lisäarvoa.

Kesäkuussa Valmet solmi samantyyppisen teollisen internetin ekosysteemiä koskevan sopimuksen Tiedon kanssa. Kumppaniekosysteemin tavoitteena on yhdistää alan johtavat toimijat tuottamaan sellu-, paperi- ja energia-alan asiakkaille kattava teollisen internetin palveluvalikoima. Samalla kehitetään yhä uusia lisäarvoa tuottavia sovelluksia.

"Mukana olevien yhtiöiden yhteistyön ja toisiaan täydentävän osaamisen tuloksena prosessidata voidaan yhdistää ja optimoida niin, että asiakkaan saama hyöty kasvaa. Yhdistämällä voimamme pystymme palvelemaan asiakasta paremmin", kertoo Valmetin teollisesta internetistä vastaava johtaja Jari Almi.

"Kemira ja Valmet ovat tämän teollisuudenalan johtavia tuote- ja palvelutoimittajia globaalisti. Molemmat yritykset myös panostavat vahvasti digitaalisiin ratkaisuihin. Tavoitteenamme on parantaa asiakkaidemme prosessien nopeutta, laatua, luotettavuutta, ennustettavuutta ja suorituskykyä. Nämä synergiat huomioiden on mielekästä etsiä yhdessä uusia tapoja luoda arvoa", sanoo Antti Matula, johtaja, tuotelinjat & liiketoiminnan kehitys Kemiralta.

Valmet on uudistanut teollisen internetin palveluvalikoimaansa, joka perustuu yhtiön laajaan kokemukseen sellu-, paperi- ja energiateollisuuden prosessiteknologian, palvelujen ja automaation toimittajana. Keskeisten toimijoiden yhteinen teollisen internetin ekosysteemi on tärkeä askel, kun Valmetin johtavia teollisen internetin palveluja viedään asiakkaille kaikkialla maailmassa.

Linkki: Valmetin teollinen internet

Jari Almi, johtaja, teollinen internet, Valmet, puh. +358 40 764 7512

Antti Matula, johtaja, tuotelinjat & liiketoiminnan kehitys, Kemira, puh. +358 50 570 3576

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal

Kemira on globaali kemianyhtiö, joka palvelee asiakkaita runsaasti vettä käyttävillä teollisuudenaloilla. Tarjoamme asiantuntemusta, sovellusosaamista ja kemikaaleja, jotka parantavat asiakkaidemme lopputuotteen laatua sekä prosessi- ja resurssitehokkuutta. Keskitymme massa- ja paperi-, öljy- ja kaasuteollisuuteen sekä veden käsittelyyn. Vuonna 2016 Kemiran liikevaihto oli noin 2,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 4 800. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
www.kemira.fi