Valmet ja Orora-yhtiön Botanyn tehdas uusivat palvelusopimuksen

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 15.5.2017 kello 11.00

Valmet ja Orora Limited ovat allekirjoittaneet monivuotisen sopimuksen, jolla jatketaan kunnossapito- ja teknologiapalvelujen toimittamista B9-kartonginvalmistuslinjalle Ororan Botanyn tehtaalle New South Walesiin Australiaan.

Sopimuksen arvoa ei julkisteta. Sopimus tulee voimaan 1.7.2017.

Hyvä yhteistyö jatkuu

Valmet toimitti koko B9-pakkauskartonkilinjan vuonna 2012 ja otti kokonaisvastuun kunnossapitotoimintojen perustamisesta sekä tehtaan huoltopalveluista, useiden parannusprojektien hallinnasta sekä tehtaan apujärjestelmistä linjan käynnistyksestä lähtien.

"Valmet on yksi avainkumppaneistamme ja tukee B9:n toimintaa maailmanluokan paperitehtaana. Orora ja Valmet ovat työskennelleet tiivisti yhdessä viimeisten viiden vuoden ajan, ja uusimme kunnossapitosopimuksen yhteistyömme jatkamiseksi. Uusi sopimus tuo liiketoiminnallemme monia etuja, ja jatkamme mielellämme yhteistyötämme Valmetin kanssa B9-laitoksen erinomaisen suorituskyvyn ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi", sanoo Orora Limited -yhtiön Botanyn tehtaan kunnossapito- ja suunnittelupäällikkö Scott Beckett.

"Olemme vahvasti sitoutuneita ja integroituneita yhdeksi B9-tiimiksi. Olemme työskennelleet tiiviisti yhdessä saadaksemme pysyviä tuloksia aikaan kaikilla osa-alueilla koneen käynnistyksestä alkaen. Tämän kunnossapitosopimuksen uusiminen on paras tunnustus sitä, mitä olemme saaneet aikaan näinä vuosina yhdessä Ororan kanssa. Meillä on ilo jatkaa yhteistä matkaa eteenpäin B9-tiimin kanssa parantaaksemme jatkuvasti laitteiston ja prosessin suorituskykyä ja pitääksemme B9:n turvallisena ja innostavana työpaikkana", sanoo Valmetin Australian ja Uuden-Seelannin toimintojen johtaja Pierre De Villiers.

Valmet and Orora allekirjoittivat sopimuksen yhteistyön jatkosta

Tietoja Valmetin toimituksesta

Uusitun kunnossapidon ulkoistussopimuksen kasvaneeseen laajuuteen sisältyy tehostuspaketti, jolla tavoitellaan suunniteltujen ja suunnittelemattomien seisokkiaikojen selkeää ja järjestelmällistä kehittämistä luokkansa parhaalle tasolle. Kunnossapitosopimukseen sisältyvät myös kattavat automaatiopalvelut, joiden avulla kunnossapitotiimi voi tarkkailla prosessia, ratkaista ongelmia ja tehdä korjaustöitä etäpalveluna sekä käyttää saatuja tietoja prosessin toiminnan optimoimiseen Valmetin teollisen internetin kautta.

Täydentäviin sopimuksiin Ororan ja sen B9-linjan kanssa kuuluu myös yhteistyösopimus erilaisten prosessien optimoimiseksi.

Tietoja Orora Limitedistä

Orora Limited on 3,8 miljardin Australian dollarin arvoinen pörssiyhtiö, joka tarjoaa räätälöityjä pakkaamisen ja visuaalisen viestinnän ratkaisuja. Yhtiöllä on yli 6 500 työntekijää 131 toimipaikassa seitsemässä maassa. Ororan pääkonttori sijaitsee Melbournessa Australiassa, ja sen osakkeet noteerataan Australian Securities Exchange -pörssissä.

Ororan tehdas Botanyssa New South Walesissa tuottaa laadukasta kierrätettyä pakkauspaperia, joka suurimmaksi osaksi jalostetaan aaltopahviksi Ororan kuitupakkausliiketoiminnassa Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Pierre de Villiers, myyntijohtaja, Valmet, Australia ja Uusi -Seelanti, puh. +61 (04) 17 055 564

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa.

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal