Valmet ja MJB International sopivat kaasuturbiiniautomaatiota koskevasta yhteistyöstä

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 6.6.2017 klo 11:00

Valmet on solminut kaasuturbiiniautomaatiota koskevan yhteistyösopimuksen MJB International Ltd -yhtiön (MJBI) kanssa. Kaasuturbiineihin liittyviä palveluita tuottavan yrityksen päätoimipisteet sijaitsevat Skotlannissa, Abu Dhabissa ja Dubaissa. Sopimuksen mukaan Valmet ja MJBI kehittävät yhdessä kaasuturbiineihin kolmeen kertaan varmennettuja automaatiojärjestelmiä, joita MJBI toimittaa asiakkailleen maailmanlaajuisesti osana omia turbiinien jälkiasennusprojektejaan.
"Olemme Valmetissa kehittäneet turbiinien automaatiojärjestelmiin liittyvää osaamista ja palveluita usean vuoden ajan. Kumppanuus MJBI:n kanssa kiihdyttää kasvuamme turbiinien automaatiojärjestelmien jälkiasennusmarkkinoilla, kun MJBI sisällyttää meidän järjestelmämme omiin kattaviin projekteihinsa", sanoo Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari S. Heikkilä.

MJBI käyttää Valmetin kaasuturbiinisäätäjiä omassa Sentinel C -automaatiojärjestelmässään korvatessaan elinkaarensa päähän tulleita kolmeen kertaan varmennettuja GE-automaatiojärjestelmiä.

"Useimpien automaatiolaitetoimittajien järjestelmät eivät ole kolmeen kertaan varmennettuja. Valmetin ja MJBI:n säätösovellusasiantuntijat ovat nyt yhdessä kehittäneet ainutlaatuisen palveluratkaisun kaasuturbiinien omistajille ja operaattoreille", toteaa MJBI-yhtiötä edustava Douglas Calderhead.

Valmet on solminut kaasuturbiiniautomaatiota koskevan yhteistyösopimuksen MJB International Ltd -yhtiön kanssa. Kuvassa vasemmalta Valmetin avainasiakaspäällikkö Johan Musch ja Britannian myynnistä ja palveluista vastaava johtaja Neil Buckland, MJBI:n Douglas Calderhead, Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari Heikkilä ja Britannian myyntipäällikkö Darren Smith sekä MJBI:n säätö- ja instrumentointisuunnittelusta vastaava johtaja Phil Kyle.

Tietoja MJB International Ltd -yhtiöstä

MJB International Ltd on yksi suurimmista kaasuturbiinien omistajille ja operaattoreille kokonaispalveluita maailmanlaajuisesti tuottavista itsenäisistä yrityksistä. Yhtiö on erikoistunut General Electricin sekä sen entisten kumppanien suunnittelemiin ja valmistamiin turbiineihin. MJBI:n toimitilat sijaitsevat Dubaissa, Abu Dhabissa ja Skotlannin Glasgow'ssa.

Kari S. Heikkilä, johtaja, kumppaniliiketoiminta, Automaatio, Valmet, puh. 040 552 8372

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.