Valmet valittiin CDP:n Climate A -listalle ilmastonmuutosta hillitsevien toimenpiteiden ansiosta

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 25.10.2016 klo 13:00

Valmetin toiminta ja strategia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi on saanut tunnustusta ja Valmet on päässyt mukaan CDP:n vuoden 2016 Climate A -listalle. CDP on kansainvälinen voittoa tavoittelematon organisaatio, joka edistää vastuullisuutta.

Tämän vuoden A-listalle valittiin 193 globaalisti parasta yritystä, jotka julkisesti raportoivat toimenpiteistään ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Valmet sijoittui parhaan yhdeksän prosentin joukkoon kaikista mukana olevista yrityksistä. Pohjoismaista listalle pääsi yhteensä 14 yhtiötä. Tulokset julkaistiin tänään 25. lokakuuta 2016 ilmestyneessä raportissa CDP Global Climate Change Report 2016.

"Valmetilla on kokonaisvaltainen lähestymistapa kestävään kehitykseen. Osallistumme ilmastonmuutoksen hillitsemiseen kehittämällä teknologioita, jotka mahdollistavat uusiutuvien materiaalien käytön ja parantavat raaka-ainetehokkuutta. Toimimme myös järjestelmällisesti hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi omassa toiminnassamme. Valmetin pääsy sekä CDP:n vuoden 2016 Climate A -listalle että Dow Jonesin kestävän kehityksen World-indeksiin osoittaa sen, että vastuullisuustyömme keskittyy oikeisiin asioihin", sanoo Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Valmetin tavoitteena on tehdä uusiutuvista raaka-aineista kestäviä ja vastuullisia tuloksia. Valmetin Sustainability360º-ohjelma keskittyy viiteen painopistealueeseen: kestävä hankintaketju; työterveys, -turvallisuus ja ympäristö; ihmiset ja suorituskyky; vastuulliset ratkaisut ja yrityskansalaisuus. Vuosien 2016-2018 toimintasuunnitelmissa painottuvat edelleen erityisesti hankintaketjun vastuullisuuden varmistaminen maailmanlaajuisesti ja työturvallisuuskulttuurin jatkuva parantaminen.

"CDP onnittelee A-listalle päässeitä 193 yritystä, jotka johtavat kehitystä kohti vähähiilistä tulevaisuutta. Yrityksillä on merkittävä asema siinä, että globaali talous pääsee uusiin ilmastotavoitteisiinsa. Tämän listan edelläkävijäyritykset viitoittavat tietä muille ryhtymään päättäväisiin toimiin ja hyödyntämään uusia mahdollisuuksia", sanoo CDP:n toimitusjohtaja Paul Simpson.

Tietoa CDP:stä

CDP, joka aiemmin tunnettiin nimellä Carbon Disclosure Project, on kansainvälinen voittoa tavoittelematon organisaatio, joka edustaa 827 institutionaalista sijoittajaa eri puolilla maailmaa.
CDP ylläpitää maailmanlaajuista raportointijärjestelmää, jonka kautta yritykset, kaupungit, valtiot ja alueet pystyvät arvioimaan ja mittaamaan ympäristövaikutuksiaan.

Climate A List ja tänä vuonna julkisesti raportoineiden yhtiöiden pisteluokat on julkaistu CDP:n kotisivulla www.cdp.net.

Lisätietoja antaa:
Anu Salonsaari-Posti, Viestintä- ja markkinointijohtaja, Valmet, puh. 050 453 4262
Laura Puustjärvi, Head of Sustainability, Valmet, puh. 050 337 4473

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.