Valmet toimittaa uuden seulomon ja pesulaitoksen Smurfit Kappa Cellulose Du Pinin tehtaalle Biganosiin Ranskaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 12.4.2016 kello 11.00

Valmet toimittaa Biganosissa, Ranskassa sijaitsevalle Smurfit Kappa Cellulose Du Pinin sellu- ja paperitehtalle uuden seulomon ja ruskean massan pesulaitoksen kraftlainerimassan valmistusta varten. Uusi laitos korvaa vanhat laitteet, minkä ansiosta tehdas pystyy täyttämään tämän päivän ympäristövaatimukset. Toimitus ajoittuu vuoden 2017 alkuun, ja laitoksen on määrä käynnistyä myöhemmin samana vuonna.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2015 viimeisen vuosineljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän laajuisen tehdasuudistuksen arvo on yleensä alle 10 miljoonaa euroa.

"Valmetin toimivaksi osoittautunut teknologia mahdollistaa ainutlaatuiseen keitto-, jauhatus- ja pesukonseptiin pohjautuvan sellun tuotannon siten, että sellun kappaluku pysyy korkeana. Tämä tilaus on osoitus vahvuudestamme kraftlainerin kuitulinjasektorilla. Odotamme innokkaasti tätä mielenkiintoista projektia Smurfit Kappan kanssa", toteaa Valmetin myyntijohtaja Peter Rummel.

Toimituksen tekniset tiedot

Tilaus sisältää uuden rejektijauhimella varustetun seulomon. Pesuvaihe koostuu suodatusvaiheesta ja sitä seuraavista kahdesta TwinRoll-puristimesta. Seulomon ja ruskean massan pesulaitoksen kapasiteetti on 1 250 ilmakuivattua tonnia päivässä.

Tietoa asiakkaasta Smurfit Kappa

Smurfit Kappa Cellulose du Pinon on Euroopan johtavia paperinvalmistajia pakkaustarkoitukseen suunnatun ja ensiökuidusta valmistettavan paperin tuotannon saralla. Facturessa, Aquitainessa (Ranskan lounaisosassa) sijaitseva tuotantoyksikkö on erikoistunut kraft-paperista koostuvan aallotuskartongin valmistukseen.

Peter Rummel, myyntijohtaja, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 653 3802

Yannick Duperrier, tehdasmyyntipäällikkö, EMEA-myynti, Valmet, puh. +33 6 85 67 24 24

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.