Valmet toimittaa soodakattila- ja haihdutuslinjauudistuksia Södra Cellin Mönsteråsin sellu- ja paperitehtaalle Ruotsiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 25..5.2016 kello 11.00

Valmet toimittaa Södra Cellin Mönsteråsin sellu- ja paperitehtaalle Ruotsiin uudistuksia soodakattilaan ja haihdutuslinjaan. Toimitus ajoittuu syksylle 2016.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen saapuneisiin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän laajuisen tehdaspäivityksen arvo on yleensä alle 6 miljoonaa euroa.

"Soodakattilat vaativat säännöllistä kunnossapitoa. Tällaista uudistusta tarvitaan soodakattilan putkien kulumisen ja korroosion vuoksi kolmannen osapuolen suorittaman tarkastuksen löydösten perusteella. Olemme olleet Södra Cellin Mönsteråsin laitoksen luotettu palvelukumppani tätä uusintatyötä varten vuosien ajan, ja jatkamme mielellämme hyvää yhteistyötä heidän kanssaan", sanoo Valmetin myynti- ja projektipäällikkö Marcus Grundevik.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen sisältyy useiden soodakattilan ja haihdutuslinjan osien uusiminen sekä uusi väkevien tiivistymättömien hajukaasujen (CNCG) poltinjärjestelmä.

Osana uudistusta haihdutuslinja 2 varustetaan Valmetin uudella TUBEL -kuumennuspinnalla. Valmet TUBEL-sakeuttimessa lipeä haihdutetaan putkien ulkopuolella helppoa on-line-pesua varten ja kemiallisen tai mekaanisen off-line-pesun välttämiseksi.

Södra Cell Mönsteråsin sellutehdas. Kuva: Södra/Ola Åkeborn

Tietoja asiakkaasta Södra Cell

Södra on Ruotsin suurin metsänomistajien yhdistys, jonka jäseninä on yli 50 000 metsänomistajaa. Södra on myös kansainvälinen metsäteollisuuskonserni, jonka toiminta perustuu sen jäsenten metsistä peräisin olevien tuotteiden jalostamiseen.

Marcus Grundevik, myynti- ja projektipäällikkö, energianmyynti ja palvelutoiminta, EMEA, Valmet, puh. +46 73 030 74 51

Fredrik Vedin, tuotemyyntipäällikkö, EVAPS, talteenottojärjestelmät, Valmet, puh. +46 706 45 23 55

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal