Valmet toimittaa laajan kartonkikoneuusinnan ITC:n Bhadrachalamin tehtaalle Intiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 30.5.2016 klo 11:00

Valmet toimittaa ITC:n Bhadrachalam-tehtaalle Intiaan laajan kartonkikoneuudistuksen sekä automaatioratkaisut koneen- ja laadunvalvontaan. Uudistettu tuotantolinja (PM1) on suunniteltu tuottamaan korkealaatuista ja kevyttä päällystettyä kartonkia laajalla neliömassa-alueella. Uusittu tuotantolinja käynnistetään loppuvuodesta 2017.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2016 toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tämän kaltaisten toimituksen arvo on tyypillisesti 30-40 miljoonaa.

"ITC on ollut Intian paperiteollisuuden edelläkävijä esiteltyään kansainväliset laatuvaatimukset täyttävän taivekartongin. Investointimme Valmetin toimittamaan uusinta teknologiaa edustavaan kartonkikone PM4:ään vuonna 1997 muutti Intian graafista alaa. Valmetin valinta kumppaniksi PM1:n uusinnassa on sopusoinnussa sen kanssa, että haluamme parantaa asiakkaidemme kokemusta yhdistäen sen "triple bottom line" -filosofiaan eli ympäristön, taloudellisten ja sosiaalisten tekijöiden kehittämiseen. Valmet tukemana otamme tähän koneeseen käyttöön maailmanlaajuisesti parasta saatavilla olevaa teknologiaa. Olen varma, että asiakkaamme hyötyvät suunnattomasti tästä projektista", sanoo ITC Paperboards and Specialty Papers Divisioonan toimitusjohtaja Sanjay Singh.

"Pitkäaikainen suhde asiakkaaseen muodostaa vankan pohjan tähän projektiin - myös toinen tehtaalla oleva kartonkikone PM4, jonka Bhadrachalam on arvostanut lippulaivakseen, on Valmetin toimittama. Energia- ja raaka-ainesäästöt nousivat tärkeimmiksi asioiksi neuvoteltaessa tästä uusintaprojektista. Korkealaatuinen massa ja meidän uusin teknologiamme ja automaatiomme yhdistettynä ITC:n henkilöstön pätevyyteen antavat hyvän pohjan erinomaisen lopputuotteen valmistukseen. Tämän koneuusinnan avulla ITC:llä on mahdollisuus olla maailmanlaajuisesti parhaiden taivekartongin tuottajien joukossa, kun kartonkia arvioidaan keveyden ja korkeabulkkisuuden kautta. Nämä ominaisuudet johtavat suoraan raaka-ainesäästöihin," sanoo myynti- ja markkinointijohtaja Petri Paukkunen Valmetista.

Kaupan tekniset tiedot

Valmetin ITC Bhadrachalamille toimittama PK1-kartonkikoneuusinta sisältää kaikki tärkeimmät teknologiat perälaatikosta rullaimelle sekä automaatiota koneen- ja laadunvalvontaan. Koneessa on useita johtavia teknologioita, joita saa vain Valmetin toimittamana.

OptiFlo Fourdrinier -perälaatikko, OptiFormer Multi -viiraosa ja OptiPress Linear -puristinosa, jossa on lineaarinen radan kulku ja kenkänippi, ovat tärkeitä laadukkaan kartongin tuotantoon. Ne parantavat mm. lopputuotteen pinta- ja lujuusominaisuuksia sekä tuottavuutta. Erona muihin Intian päällystetyn kartongin koneisiin PM1-kartonkikoneessa ei ole jenkkisylinteriä, joka usein rajoittaa tuotantoa. Kalanterointiosassa on Valmetin uudentyyppinen luotettavaa kalanterointia tarjoava OptiCalender Compact.

Valmet DNA -koneenohjaus ja Valmet IQ -laadunvalvontajärjestelmät antavat tarkkaa ja luotettavaa reaaliaikaista tietoa, joka mahdollistaa koko tuotantoprosessin ja lopputuotteen laadun optimoinnin.

Leveydeltään 4250 mm (viira) oleva PK 1 tuottaa päätuotteensa kuppikartongin lisäksi myös taivekartonkia (FBB), valkaistua kartonkia (SBS) ja taidekartonkeja neliöpainoalueella 150-320 g/m2. Uudistettujen koneenosien suunnittelunopeus on 600 m/min.

ITC:n ja Valmetin edustajia sopimuksen allekirjoitustilaisuudessa

Tietoa asiakkaasta ITC

ITC Paperboards and Specialty Papers Division on yksi paperi- ja kartonkialan johtavista yrityksistä tarjoten monipuolisesti ratkaisuja pakkaus- ja viestintätarpeisiin. Alan uusinta teknologiaa hyödyntäen yhtiöstä on tullut Etelä-Aasian suurin pakkaus- ja graafisten kartonkien valmistaja. Bhadrachalam-yksikössä on seitsemän konetta, joiden vuotuinen tuotantokapasiteetti on 405 000 tonnia (TPA) kartongin osalta ja 140 000 TPA erikoiskartonkien osalta.

Petri Paukkunen, myynti- ja markkinointijohtaja, Paperitehtaat, Valmet, puh. 040 744 8182

NK Jain, Aasian ja Tyynenmeren alueen myyntijohtaja, Valmet, puh. +91 9873251858

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.