Valmet aloittaa kaasuturbiiniautomaatiota koskevan maailmanlaajuisen yhteistyön alankomaalaisen Mechanical Field Support -yhtiön kanssa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 22.6.2016.2016 klo 11:00

Valmet on allekirjoittanut kaasuturbiiniautomaatiota koskevan maailmanlaajuisen yhteistyösopimuksen hollantilaisen kaasuturbiinipalveluihin erikoistuneen Mechanical Field Support B.V. -yhtiön (MFS) kanssa.

Sopimuksen mukaan Valmet toimittaa MFS:n projekteihin Valmet DNA -automaatiojärjestelmän kaasuturbiinin ohjaukseen, ja MFS vastaa koko kaasuturbiinin ja sen automaatiojärjestelmän uudistamisesta.

"Olemme Valmetissa jo pitkään kehittäneet kaasuturbiiniautomaatioon liittyvää osaamistamme ja palveluitamme. Yhteistyö MFS:n kanssa lisää liiketoimintaamme kaasuturbiinien automaation uudistuksissa, kun MFS sisällyttää meidän automaatiojärjestelmämme omiin kaasuturbiinin uudistamis- ja uudelleensijoitusprojekteihinsa", sanoo Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari S. Heikkilä.

Valmetin tavoin MFS toimii ympäri maailmaa. Se on toteuttanut monia menestyksekkäitä projekteja muun muassa Shellille, AES Kilrootille, Myanmar Lightingille, Vattenfallille, SESB:ille ja Petronasille.

"Tavoitteemme on parantaa asiakkaidemme kunnossapidon kannattavuutta, lyhentää seisokkiaikaa ja alentaa elinkaarikustannuksia toimittamalla heille varaosia, kunnossapitoa, kenttäpalveluita, instrumentointia, säätöjä, konsultointia ja koulutusta", kertoo johtaja Alex Peelen MFS-yhtiöstä.

Tietoja Valmetin uudesta yhteistyökumppanista Mechanical Field Support -yhtiöstä

Mechanical Field Support B.V. -yhtiön (MFS) pääkonttori ja konepaja sijaitsevat Alankomaissa Heterenissä. Yhtiö tarjoaa palveluita maailmanlaajuisesti kaasuturbiinimarkkinoille ja loppukäyttäjille öljy- ja kaasuteollisuudessa, energiantuotannossa ja kaupallisessa merenkulussa. Yhtiön palveluihin kuuluvat asennus, käyntiinajo, palvelusopimukset, tarkastukset, huollot, uudelleensijoitusprojektit, kaasuturbiinien automaatiojärjestelmien uudistukset, kunnostusprojektit, varaosat ja korjaukset.

Kättä päälle uuden yhteistyösopimuksen kunniaksi. Kuvassa Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari S. Heikkilä (vas.) ja MFS:n johtaja Alex Peelen.

Kari S. Heikkilä, johtaja, kumppaniliiketoiminta, Automaatio, Valmet, puh. 040 552 8372

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.