Uusittu paperikone käynnistyi onnistuneesti VPK Paperin Oudegemin tehtaalla Belgiassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 30.8.2016 klo 11.00

Valmetin toteuttaman kattavan uusinnan jälkeen paperikone PK6 käynnistyi onnistuneesti VPK Paperin Oudegemin tehtaalla Belgiassa. Viira- ja kuivatusosan sekä rullaimen uusinnan ansiosta PK6:n korkealaatuisen pakkauspaperin tuotantokapasiteetti nousee noin 185 000 tonnista vuodessa noin 200 000 tonniin vuodessa.

Uusinta toteutettiin 148 työmiehen voimin 11 päivän aikana keväällä 2016. Turvallisuus on ykkösprioriteetti Valmetin projekteissa, eikä uusinnan aikana sattunut yhtään tapaturmaa.

"Uusintaprojekti sujui erittäin hyvin. Koko PK6-tiimi ja Valmetin asiantuntijat tekivät yhdessä töitä saman tavoitteen eteen, eli turvallisen ja ajallaan tapahtuvan käynnistyksen varmistamiseksi", sanoo Valmetin projektipäällikkö Jaakko Kerttula

Toimituksen tekniset tiedot

Uusinnan tavoitteena oli kasvattaa koneen nopeutta sekä lisätä sen turvallisuutta ja tehokkuutta. Valmetin toimitus viiraosaa varten sisälsi mm. sumunpoistajat, imufoililaatikot ja yläviiran pidennyksen. Kuivatusosalle Valmet toimitti UnoRun S -ajettavuuslaatikot, uudet johtotelat, mekaanisen käytön muutoksen sekä kuivatusosan jälkeisen FoilForce-päänvientijärjestelmän. Toimitus sisälsi myös täydellisen öljyvoitelukeskuksen putkistoineen, rullaimen päänvientilaitteet, kolme settiä viiroja sekä varaosia.

Keväällä 2015 Valmet asensi onnistuneesti uuden QCS-laadunhallintajärjestelmän, jonka suorituskyky on osoittautunut erinomaiseksi. "Olemme saavuttaneet hyvän käytettävyysasteen ja kasvattaneet tuotantoa selkeästi automaattisen lajinvaihdon, paremman prosessintarkkailun ja ratakatkon jälkeisten nopeampien paperispesifikaatioiden myötä. Yhteistyö Valmetin kanssa näissä kahdessa projektissa on todellakin parantanut suorituskykyämme", toteaa Alexis Zenner, liiketoimintayksikön johtaja Oudegemin tehtaalta.

Paperikone 6 (PK6) VPK Paperin Oudegemin tehtaalla Belgiassa

Tietoa VPK Paper -asiakasyrityksestä

Vuonna 1935 perustettu VPK Paper on noussut vuosien saatossa alansa johtavien paperitehtaiden joukkoon. Tehtaalla jalostetaan vuosittain 500 000 tonnia jätepaperia ja kartonkia, joista tehdään yhtä suuri määrä uutta paperia. Tuotettua paperia käytetään raaka-aineena aaltopahvin ja sellukartongin sekä paperiputkien ja -hylsyjen valmistuksessa.

Jaakko Kerttula, projektipäällikkö, EMEA Service -projektit, Valmet, puh. +358 400 982 946

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal