Muutos Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 28.10.2016 klo 9:00

David (Dave) King (B.Sc. (Eng)) on nimitetty Valmetin Pohjois-Amerikka alueen johtajaksi 15. marraskuuta 2016 alkaen. Uudessa tehtävässään hän kuuluu Valmetin johtoryhmään ja raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle.

David King työskentelee tällä hetkellä Valmetin Pohjois-Amerikan alueorganisaatiossa sellu-ja energia -liiketoiminnan johtajana. Uransa aikana Davidille on kertynyt laajaa johtamiskokemusta useissa eri johtotehtävissä palveluissa, myynnissä ja liiketoiminnan kehityksessä Valmetissa, Metsossa ja ABB:llä. Hänellä on myös vahva kokemus energiantuotannosta, asiakassuhteiden hoidosta ja tiimien johtamisesta.

William (Bill) Bohn, nykyinen Valmetin Pohjois-Amerikan aluejohtaja, on päättänyt siirtyä eläkkeelle maaliskuussa 2017.

"On ilo toivottaa Dave King johtoryhmäämme kehittämään Valmetin Pohjois-Amerikan toimintaa ja asiakassuhteita eteenpäin. Dave tunnetaan kyvystään saada ihmiset tekemään parhaansa ja hänen tulossuuntautuneesta tavastaan tehdä työtä. Uskon, että nämä ominaisuudet antavat hänelle erinomaiset lähtökohdat vahvistaa liiketoimintaamme Pohjois-Amerikassa edelleen. Haluan myös kiittää Bill Bohnia hänen pitkästä ja menestyksekkäästä urastaan Valmetissa ja hänen vahvasta sitoutumisestaan yhtiön menestykseen. Toivomme Billille kaikkea hyvää hänen jäädessään hyvin ansaitulle eläkkeelle", sanoo Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Lisätiedot:
Pasi Laine, Toimitusjohtaja, Valmet, puh. 010 672 0001

David Kingin CV

David King on nimitetty Valmetin Pohjois-Amerikan aluejohtajaksi 15.11.2016 alkaen. Tätä ennen hän on työskennellyt Valmetin Pohjois-Amerikan alueorganisaatiossa sellu-ja energialiiketoiminnan johtajana (2013-2016). Aiemmin King on työskennellyt monissa eri tehtävissä Metsossa: Johtaja, Metso Power, Pohjois-Amerikka (2005-2013), Johtaja, Palvelut (2002-2005), Myyntijohtaja (2000-2002) ja Tuotemyyntijohtaja (1998-2000). King toimi ABB:ssä Teollisuusliiketoiminnan päällikkönä (1996-1998), Projektiliiketoiminnan kehityspäällikkönä (1994-1996), Palvelupäällikkönä (1993-1994), Aluepäällikkönä teknisissä palveluissa (1989-1993) ja Pääinsinöörinä (1981-1989). David King on koulutukseltaan konetekniikan insinööri.

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.