Valmet toimittaa pituusleikkausteknologiaa Parencon tehtaan paperikoneelle lajinvaihtouusintaa varten

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 6.7.2015 klo 10:00

Valmet toimittaa tehokkaan pituusleikkurin pakkauskartongin PK2-valmistuslinjalle Parenco B.V.:n tehtaaseen, joka sijaitsee Renkumissa, Alankomaissa. Tehtaan aikaisempi omistaja ajoi PK2:n alas vuonna 2009 sanomalehtipaperin kysynnän laskun takia. Parenco toteuttaa koneelle lajinvaihtouusinnan, jonka jälkeen kone tuottaa testlaineria ja aallotuskartonkia, joita käytetään pakkauskartongeissa. Uusitun PK2:n on määrä käynnistyä vuoden 2016 kolmannella vuosineljänneksellä.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2015 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Valmetin pituusleikkausteknologia mahdollistaa tehokkuuden ja kevyen pakkauskartongin luotettavan valmistuksen. Tästä on todisteena vahva referenssipohjamme Euroopassa. OptiWin-kantotelaleikkurimme soveltuvat hyvin eri paperilajeille, ja malleja on tarjolla kaikille koneleveyksille", kertoo Kenneth Åkerlund, Valmetin tuotepäällikkö, Pituusleikkurit ja Rullaimet.

Toimituksen tekniset tiedot

Parenco PK2:n trimmileveys on 8,5 metriä. Muutoksen jälkeen kone tuottaa vuosittain noin 385 000 tonnia testlaineria ja aallotuskartonkia.

Valmetin toimitus sisältää täysautomaattisen OptiWin-kantotelaleikkurin, hylsynsyötön, automaattisen muutonvaihdon sekä loppuliimauslaitteen. Valmetin toimitus sisältää myös konerullan käsittelyjärjestelmän, täysautomaattisen rullan merkkaus- ja kuljetusjärjestelmän, automaattisen hylsyn leikkaus- ja käsittelyjärjestelmän, pulpperi- ja ilmajärjestelmät sekä koneohjausjärjestelmän.

Valmetin Valmetin tehokas OptiWin Drum -pituusleikkuri.

Tietoa asiakasyritys Parencosta

Alankomaissa sijaitsevan Parenco B.V.:n vuosittainen liikevaihto on noin 140 miljoonaa euroa. Renkumin tehtaalla on kaksi paperikonetta, PK1 ja PK2. Parencon palveluksessa on yli 200 työntekijää. Lokakuusta 2012 lähtien yhtiö on ollut H2 Equity Partners -yrityksen omistuksessa.

Lisätietoja antavat:

Kenneth Åkerlund, tuotepäällikkö, Pituusleikkurit ja Rullaimet, puh. + 358 40 865 6287

Petri Paukkunen, myynti- ja markkinointijohtaja, paperikoneet, Valmet, puh. +358 40 744 8182

Valmet Oyj on johtava globaalisti toimiva teknologioiden, automaation ja palvelujen kehittäjä ja toimittaja sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja laitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvaan teknologiatarjontaamme sisältyvät sellutehtaat, pehmopaperin, kartongin ja paperin tuotantolinjat sekä bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyneet automaatioratkaisut ulottuvat yksittäisistä mittauksista koko tehtaan laajuisiin automaation kokonaistoimitusprojekteihin.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. Yhtiömme 12 000 ammattilaista työskentelevät lähellä asiakkaita eri puolilla maailmaa ja ovat sitoutuneet asiakkaittemme suorituskyvyn parantamiseen joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa, ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal