Valmet toimittaa pehmopaperin tuotantolinjan Renovalle Portugaliin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 14.9.2015 klo 11.00

Valmet toimittaa Advantage NTT -pehmopaperin tuotantolinjan ja automaatiojärjestelmän Renovalle. Renova on ensimmäinen pehmopaperin valmistaja Euroopassa, joka on valinnut Valmetin Advantage NTT -pehmopaperiteknologian kuvioitujen ja perinteisten pehmopaperituotteiden valmistusta varten.

Uusi linja rakennetaan Torres Novasin tehtaalle Zibreiraan, Portugaliin. Sen avulla Renova pystyy kasvattamaan paperin tuotantokapasiteettiaan 50 prosentilla. Linjan on määrä käynnistyä vuoden 2016 lopussa.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2015 toisen neljänneksen saapuneisiin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei kerrota julkisuuteen.

"Odotamme innolla näkevämme, millaisia tuloksia saamme kun yhdistämme Renovan innovatiivisuuden ja Valmetin kestävää kehitystä edustavan Advantage NTT -teknologian. Tämän yhdistelmän joustavuus tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia kuvioitujen pehmopaperituotteiden valmistukseen", kertoo Renovan toimitusjohtaja Pereira da Silva.

"Advantage NTT -teknologiamme on saanut vahvan jalansijan markkinoilla tehokkaan, innovatiivisen ja joustavan pehmopaperituotannon ansiosta.  Haluamme olla tukemassa Renovaa yhtiön pehmopaperituotteiden viemiseksi seuraavalle tasolle. Aliotamme mielellämme yhteistyön Renovan kanssa ja haluamme tehdä tästä projektista malliesimerkin Euroopan pehmopaperimarkkinoilla", toteaa Pehmopaperit-liiketoimintayksikön myyntijohtaja Jan Erikson.

Toimituksen tekniset tiedot

Uuden pehmopaperikoneen suunnittelunopeus kuvioidulle paperille on 1 800 m/min ja kuvioimattomalle paperille 2 000 m/min. Tuotantolinja on optimoitu säästämään energiaa ja kuitua sekä tarjoamaan lisää mahdollisuuksia tuotedifferointiin ja huippulaatuisten tuotteiden valmistukseen.

Valmetin toimitus kattaa kokonaisen pehmopaperin tuotantolinjan, joka sisältää Advantage NTT -pehmopaperikoneen, OptiFlo-perälaatikon sekä kevytmetallisen jenkkisylinterin. Advantage-pehmopaperiteknologia sisältää myös AirCap-huuvan sekä WetDust-järjestelmän. Perus- ja detaljisuunnittelu sekä täydellinen massanvalmistus- ja prosessi-ilmastointijärjestelmä kuuluvat toimituslaajuuteen. Toimitus sisältää lisäksi Valmet DNA-automaatiojärjestelmän.

Kuva: Valmetin Advantage NTT -pehmopaperikone

Tietoa asiakasyritys Renovasta

Renova on korkealaatuisia ja innovatiivisia tuotteita edustava eurooppalainen tuotemerkki. Yli 60 maassa saatavilla oleva tuotemerkki tarjoaa värikkäitä malleja sekä uusia funktionaalisia ratkaisuja tyylikkäiden ja ympäristöystävällisten, kuluttajille suunnattujen tuotteiden muodossa.

Jan Erikson, johtaja, Myynti, Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö, puh. +46 705 17 14 90
Bernhard Glifberg, myyntijohtaja, Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö, puh. +46 705 17 14 27

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.