Valmet toimittaa kartonkikoneen avainteknologiat Zhejiang Long Chen Paperille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 23.1.2015 klo 11:00

Valmet toimittaa uuden perälaatikon, puristinosan ja liimapuristimen Zhejiang Long Chen Paperin uuteen PM7-pakkauskartonkikoneeseen Dushanin tehtaalle Jiaxingin kaupunkiin Kiinaan. Koneen on suunniteltu käynnistyvän vuonna 2015.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2014 viimeisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Valmetin avainteknologiat pakkauskartongin valmistukseen

Valmetin toimitus sisältää pakkauskartonkikoneen uuden OptiFlo Fourdrinier perälaatikon, joka parantaa lopputuotteen laatua ja lisää tuottavuutta, keskitelallisen OptiPress-puristinosan, jossa on moderni kenkäpuristinteknologia kevyimmille neliömassoille, ja uuden OptiSizer Film -liimapuristimen, joka hyödyntää filmipäällystystä.

"Pakkauskartongin valmistuksessa perälaatikko, puristinosa ja liimapuristin ovat avainasemassa tuotannon laadun varmistamisessa. Tämän vuoksi Long Chen valitsi Valmetin toimittamaan nämä osat heidän PM7-paperikonehankkeeseensa", sanoo Valmetin aluemyyntijohtaja Kari Räisänen.

PM7, jonka (viiran) leveys on 7 250 mm, valmistaa pakkauskartonkia 900 m/min maksiminopeudella.

Lisätietoja Zhejiang Long Chenistä

Long Chen Paper Co. on palveluorientoitunut yhtiö, joka valmistaa pakkauskartonkia kierrätysmateriaaleista, aallotuskartonkia ja aaltopahvia ja pakkausmateriaaleja. Yhtiöllä on toimintaa Taiwanissa ja Kiinassa. Long Chen Paperilla on 3 318 työntekijää ympäri maailmaa.

VALMET OYJ

Petri Paukkunen, myynti- ja markkinointijohtaja, paperikoneet, Valmet, puh. +358 40 744 8182
Fan Ze, johtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 139 0133 6277

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden palvelu- ja teknologiatoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.