Muutos Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 8.4.2015 klo 12:30

Vesa Simola, (DI, 47) on nimitetty Valmetin EMEA-alueen johtajaksi 1. elokuuta 2015 alkaen. Uudessa tehtävässään hän kuuluu Valmetin johtoryhmään ja raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle

Vesa Simola siirtyy Valmetiin Stora Enson Consumer Board -divisioonan johtajan tehtävästä. Uransa aikana hänelle on kertynyt kansainvälistä johtamiskokemusta myynnistä, tuotannosta, tutkimuksesta ja tuotekehityksestä sekä toimitusketjusta maailmanlaajuisesti toimivassa paperiteollisuusyhtiössä. Hänellä on laaja kokemus kansainvälisten asiakassuhteiden ja organisaatioiden johtamisesta, myynnistä sekä liiketoiminnan kannattavuuden kehittämisestä.

Valmetin EMEA-liiketoiminnan nykyinen johtaja Hannu Mälkiä on päättänyt jäädä eläkkeelle kesäkuussa 2015.

"On ilo toivottaa Vesa Simola tervetulleeksi johtoryhmäämme lisäämään toimintamme asiakaskeskeisyyttä ja kehittämään EMEA-alueemme toimintaa eteenpäin. Vesalla on vahva ja monipuolinen kokemus kansainvälisestä myynnin johtamisesta yhdessä tärkeimmistä asiakassegmenteistämme.  Haluan myös kiittää Hannu Mälkiää pitkästä ja ansiokkaasta urasta Valmetissa ja hänen sitoutumisestaan Valmetin menestyksen edistämiseen palvelemalla asiakkaitamme," toteaa Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

VALMET OYJ

Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet, tel. +358 10 672 0001

Vesa Simolan CV:

Vesa Simola on nimitetty EMEA alueen johtajaksi 1. elokuuta 2015 alkaen. Tätä ennen hän on toiminut Consumer Board -divisioonan johtajana Stora Ensossa (2012-2015). Vesa Simola on työskennellyt useissa erilaisissa johtotehtävissä Stora Ensossa:  Liquid and Food Service Board -liiketoimintayksikön johtaja 2008-2012, Food Service Boards and Fresh Liquid Packaging Boards -liiketoiminnan johtaja 2006-2008,  Liquid Packaging Board -liiketoiminnan myyntipäällikkö/-johtaja 1999-2006, ja  Tainionkosken tehtaiden tuotantopäällikkö 1998-1999. Vesa Simola työskenteli Enso Oy:n Heinolan tehtailla tuotantopäällikkönä 1995-1998 ja tutkimusinsinöörinä Keräyskuitu Oy:ssä 1993-1995. Vesa Simola on koulutukseltaan diplomi-insinööri.
Kuvaaja Peter Knutson

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.