Valmet toimittaa uuden pehmopaperilinjan Lee & Man Paper Manufacturingille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 30.11.2014 klo 11:00

Lee & Man Manufacturing Ltd, joka on yksi Kiinan johtavista paperiin ja sellun tuottajista, on päättänyt tilata Valmetilta Advantage DCT 200HS pehmopaperilinjan. Uusi tuotantolinja asennetaan yhtiön Chongqingin tehtaalle, joka sijaitsee Zhutuossa Yongchuangin kaupungissa. Uuden koneen on suunniteltu käynnistyvän vuoden 2015 lopulla, ja se tulee tuottamaan korkealaatuisia pehmopaperituotteita.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2014 kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkaista.

Lee & Man hyödyntää tehokkainta teknologiaa ja uusi pehmopaperilinja täyttää heidän korkeat kestävän kehityksen vaatimuksensa. Valmetin Advantage DCT konsepti tunnetaan hyvin markkinoilla ja yhdistää joustavuuden, energia- ja kuitutehokkaan tuotannon pehmopaperin korkeaan bulkkisuuteen ja pehmeyteen.

"Työskentelemme mielellämme Lee & Manin kanssa tässä projektissa tukien heidän ympäristötavoitteitaan. Korkeille viivakuormille suunniteltu Advantage Visco Nip puristimemme yhdistettynä valurautaiseen jenkkisylinteriin mahdollistaa korkean paperin kuiva-ainepitoisuuden puristuksen jälkeen. Tämä tuo merkittäviä energiansäästöjä kuivauksessa", sanoo Valmetin Kiinan pehmopaperiliiketoimintayksikön johtaja Svenerik Olsson.

Teknistä tietoa toimituksesta

Uuden koneen leveys on 5,6 metriä ja suunnittelunopeus 2 200 m/min. Sen vuosituotanto on 60 000 tonnia WC- ja kasvopapereita joiden raaka-aineena käytetään puupohjaista sellua ja valkaistua bambukuitua.

Valmetin toimitukseen kuuluu kokonainen pehmopaperinvalmistuslinja, jossa on massankäsittelylaitteisto ja Advantage DCT 200HS -pehmopaperikone. Koneessa on OptiFlo-perälaatikko ja valurautainen jenkkisylinteri. Koneessa on Advantage-pehmopaperiteknologiaa mm. ViscoNip -puristin, AirCap -huuva, WetDust -pölynhallintajärjestelmä ja SoftReel P -rullain. Toimitukseen kuuluvat myös suunnittelu, asennusvalvonta, koulutus, käynnistys ja käyttöönotto.

Toimitukseen sisältyy lisäksi Metson automaatiojärjestelmä, kattaen Metso DCS ja QCS ohjausjärjestelmän.

Tietoja Lee & Man Paper Manufacturingistä

Vuonna 1994 perustettu Lee & Man Paper Manufacturing Ltd on kasvanut pienestä yrityksestä yhdeksi johtavista paperin ja sellun valmistajiksi. Yrityksellä on Kiinassa 6 500 työntekijää ja viisi tuotantolaitosta. Vuonna 2012 yhtiön tuotantokapasiteetti oli 6,05 miljoonaa tonnia ulkopakkauskartonkia, kaksikerroskartonkia ja pehmopaperia sekä 180 000 tonnia sellua. Vuonna 2014 paperintuotantokapasiteetin arvioidaan nousevan 7,05 miljoonaan tonniin.

VALMET OYJ

Svenerik Olsson, johtaja, pehmopaperitehtaat, Kiina, Valmet, puh. +86 139 10171872

Krister Harnesk, myyntipäällikkö, pehmopaperitehtaat, Valmet, puh. + 46 766 397543

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.