Valmet toimittaa kartonkikonelinjan Cheng Yang Paper Mill -yhtiölle Vietnamiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote, 7. maaliskuuta 2014 klo 11:00

Valmet toimittaa OptiConcept M -teknologiaan perustuvan kartonkikonelinjan Cheng Yang Paper Mill Co., Ltd. -yhtiön tehtaalle Vietnamiin. Uuden tuotantolinjan tavoitteena on tuottaa korkealaatuista sataprosenttisesta kierrätyskuidusta valmistettavaa ulkopakkauskartonkia. Kone käynnistyy vuonna 2015.

Kaupan arvoa ei julkisteta. Tilaus sisältyy pääosin Valmetin vuoden 2014 ensimmäisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin.

"Cheng Yang Paper Mill -yhtiölle toimitettava kartonkikone on Valmetin viides Aasiaan toimitettava OptiConcept M -ratkaisu. Ensimmäinen tuotantolinja, joka toimitettiin Kiinaan, käynnistyi onnistuneesti joulukuussa 2012," kertoo Valmetin myyntijohtaja Kari Räisänen. "OptiConcept M -teknologian etu on sen modulaarisuudessa, joka mahdollistaa lyhyen toimitusajan, nopean käynnistyksen ja alhaiset projektikustannukset."

Valmetin OptiConcept M -tuotantolinja on ratkaisu tauloudelliseen kokonaisinvestointiin, turvalliseen ja käytettävyydeltään erinomaiseen työympäristöön sekä ympäristökuorman vähentämiseen. OptiConcept M -teknologia optimoi koneinvestoinnin vastaamaan kunkin tehtaan kapasiteettitarpeita. Sen avulla voidaan saavuttaa korkea tuottavuus mahdollisimman alhaisilla käyttökustannuksilla. Uuden toimitettavan tuotantolinjan päiväkapasiteetti on noin 1 450 tonnia ja suunnittelunopeus on 1 300 m/min.

Cheng Yang Paper Mill Co., Ltd valmistaa ulkopakkauskartonkeja. Yhtiö on perustettu vuonna 2003 ja sen pääkonttori sijaitsee Ho Chu Minhssa, Vietnamissa. 5.toukokuuta 2008 lähtien Cheng Yang Paper Mill on toiminut Nine Dragons Paper (Holdings) Ltd -yhtiön tytäryhtiönä.

VALMET OYJ

Lisätietoja antaa:
Kari Räisänen, myyntijohtaja, Paperitehtaat-liiketoimintayksikkö, Valmet
puh. +358 40 518 0567
Pekka Turtinen, vanhempi myyntipäällikkö, Paperitehtaat-liiketoimintayksikkö, Valmet
puh. +358 40 770 7649
Kevin Jiang, johtaja, Kiina, Valmet
puh. +86 135 0003 7809

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjoomamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.