Valmet toimittaa sakeusmittauksia Norske Skogille Ranskaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 17.5.2023 klo 10.00

Valmet toimittaa sakeusmittauksia Norske Skogin Golbeyn tehtaan uuteen massankäsittely-yksikköön Ranskaan. Ne korvaavat elinkaarensa päähän tulleet mittaukset Golbeyn PK 1:llä, jota parhaillaan muunnetaan sanomalehtipaperin tuotannosta kierrätyskartongin tuotantoon.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Mittaukset toimitettiin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen aikana. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Valitsimme Valmetin sakeusmittaukset, sillä halusimme optisia lähettimiä, joihin massan värisävy ei vaikuta. Lisäksi arvostamme Valmetilta saamaamme kenttälaitetukea”, sanoo Golbey Paperin paperilinjan päällikkö Thierry Dubois.

”Olemme tehneet vuosien ajan yhteistyötä Golbeyn kanssa sakeusmittausratkaisujen parissa. Tämä on Valmetin suurin Ranskasta saatu mittaustilaus yli 20 vuoteen. Se sisältää uusinta mittausteknologiaa ja täydentää Valmetin pituusleikkuritilausta Golbeyn Box-projektiin”, sanoo myyntipäällikkö Christian Guerry Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitukseen kuuluu viisi Valmet Microwave Consistency Measurements -mittausta, kaksi Valmet Blade Consistency Measurements -mittausta ja 16 Valmet Optical Consistency Measurements -mittausta. Kaikki edustavat uusinta sukupolvea kokonaissakeuden ja tuhkapitoisuuden mittauksessa.

Valmet Microwave Consistency Measurement mittaa kaikki kiinteät partikkelit prosessissa, mikä mahdollistaa paremman hallinnan ja siten tehostaa tuotantoa, parantaa laatua ja säästää kustannuksia vähempinä prosessihäiriöinä – ja auttaa tehdasta saavuttamaan korkeat suorituskykytavoitteensa. Muutostöiden jälkeen Golbey PK 1 tuottaa kierrätyskuitupohjaista aallotuskartonkia ja testlaineria, joiden neliöpaino on 70–135 g/m2.

Tietoa asiakkaasta Norske Skog Golbey

Vosgesin alueella Ranskassa sijaitseva Norske Skog Golbey on yksi Norske Skogin viidestä liiketoimintayksiköstä. Konserni on maailman johtava julkaisupaperin valmistaja, jolla on vahva markkina-asema ja asiakassuhteet Euroopassa ja Australaasiassa. Kun PK 1 on muutettu kierrätyskartongin tuotantoon, Golbeyn tehdas tuottaa 550 000 tonnia kierrätysulkopakkauskartonkia (PK 1) ja 330 000 tonnia vakio- ja parannettua sanomalehtipaperia (PK 2).

Christian Guerry, myyntipäällikkö, Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +33 6 77 03 66 07

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |