Valmet toimittaa päällystetyn kartongin koneen Graphic Packaging Internationalille Yhdysvaltoihin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 23.2.2023 klo 15.00

Valmet toimittaa päällystetyn kartongin koneen Graphic Packaging Internationalille (GPI) Yhdysvaltoihin. Valmet toimitti samanlaisen päällystettyä kartonkia valmistavan koneen GPI:n Kalamazoon tehtaalle 2022. Uusi kartonkikone toimitetaan GPI:n Wacon tehtaalle, Teksasiin. Koneen käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2026 ensimmäiselle puoliskolle.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tarkkaa arvoa ei julkisteta, mutta vastaavien tilausten arvo on yleensä 140–180 miljoonaa euroa.

Investoimalla uusimpaan päällystettyyn kartonkiteknologiaan GPI sitoutuu kestäviin pakkauksiin. Tuotteiden laatu sekä kustannuskilpailukyky päällystetyn kierrätyskartongin (CRB) tuotannossa ovat erinomaisia.

”Valmet on tarjonnut meille innovatiivista mutta toimivaksi todettua teknologiaa saavuttaaksemme tuotteidemme korkeat laatutavoitteet. Meillä on ollut Valmetin kanssa hyvä ja pitkä yhteistyö. Suhteemme perustuu molemminpuoliseen luottamukseen, mikä on tällaisissa suurissa hankkeissa erittäin tärkeää”, sanoo GPI:n suunnittelun ja teknologian vanhempi apulaisjohtaja Rusty Miller.

”Valmetilla on erittäin hyvät suhteet GPI:hin, ja meillä on ollut onnistuneita yhteisiä projekteja. Olemme iloisia, että saamme olla mukana tässä tärkeässä hankkeessa ja toimittaa uusinta teknologiaa olevan päällystetyn kartonkikoneen heidän optimoituun tehdasverkostoonsa Yhdysvalloissa,” sanoo Michael Gray, johtaja, projektiliiketoiminta, Pohjois-Amerikan alue, Valmet.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin uuden päällystetyn kartonkikoneen toimitus sisältää laitteet massankäsittelyyn, lyhyen kierron, kartonkikoneen laajalla prosessi-ilmastointijärjestelmällä, laajan Valmet DNA -automaatiojärjestelmän sekä leikkurin. Toimitus sisältää myös teollisen internetin ratkaisut.

Kartonkikone tuottaa päällystettyjä (CRB) eli valkopintaisia (WLC) kierrätyskartonkeja. Koneen vuotuinen kapasiteetti on noin 550 000 lyhyttä tonnia, mikä vastaa 500 000 metristä tonnia.

Tietoa asiakkaasta Graphic Packaging International

Graphic Packaging International valmistaa kuluttajapakkauksia, ja sen pääkonttori sijaitsee Atlantassa, Georgiassa. Yhtiö on johtava eri tuotteiden paperipohjaisten pakkausratkaisujen toimittaja ruoka-, juoma-, ravintola- ja muille kulutustavarayhtiöille. Sen liikevaihto vuonna 2022 oli noin 9 miljardia dollaria. Yhtiöllä on yli 130 toimipistettä ja yli 24 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Kari Räisänen, myyntijohtaja, Paperitehtaat-liiketoimintayksikkö, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 518 0567
Michael Gray, johtaja, projektiliiketoiminta, Pohjois-Amerikan alue, Valmet, tel. +19205406027

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |