Valmet toimittaa bambukuidun fraktiointilajittelujärjestelmän Sichuan Tianzhu Bamboo Resource Co., Ltd:lle Kiinaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 17.1.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa kuidun fraktiointilajittelujärjestelmän Sichuan Tianzhu Bamboo Resource Co., Ltd:lle Sichuan provinssiin Kiinaan parantamaan tehtaan tehokkuutta.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2022 neljännen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Toimitus ajoittuu syksylle 2023.

”Sichuanin provinssissa on suuret bambualueet. Tavoitteenamme on käyttää kuidun fraktioinnissa edistyksellisiä teknisiä ratkaisuja, jotta voimme tehostaa Tianzhun tehtaan toimintaa ja paperinvalmistajien kuidun käyttöä. Valmet tunnetaan johtavana sellu-, paperi- ja energiateollisuuden toimittajana. Vertailtuamme eri toimittajien vaihtoehtoja päädyimme Valmetin ratkaisuun, sillä se vastasi täysin vaatimuksiamme. Toivomme projektin entisestään vahvistavan Valmetin ja Tianzhun tehtaan välistä yhteistyötä. Uskon järjestelmän tuovan meille menestystä bambuteollisuudessa”, sanoo Gao Yanren, johtaja, Sichuan Tianzhu Bamboo Resource Co., Ltd.

”Valmetilla on vahva kokemus kuidun lajitteluteknologiasta. Tavoitteena on nostaa asiakastehtaan tehokkuutta hyvin pienillä investointikustannuksilla. Bambukuitujen fraktiointi erottaa kuidut eri pituuksiin, mikä nostaa taloudellista arvoa. Uskon, että Valmetin kuidun lajitteluteknologialla on merkittävä rooli Taison-konsernin kestävän kehityksen tukemisessa”, sanoo Fu Xuebing, vanhempi tehdasmyyntipäällikkö, Etelä-Kiinan alue, Valmet.

Toimituksen tekniset tiedot

Toimitukseen kuuluu fraktiointilajittelujärjestelmä sisältäen sihdit, suunnittelun, asennuksen ja käynnistystuen.

Tietoja asiakkaasta

Sichuan Tianzhu Bamboo Resource Co., Ltd. on Shanghai Taison Pulp (Group) Co., Ltd.:n tytäryhtiö. Taison-konserni on kansainvälinen yritys, jonka toimialoja ovat metsätalous, selluntuotanto, muovipakkaukset, puutavaran jalostus, kiinteistöt ja kaupankäynti. Se sijaitsee Shanghaissa, Kiinassa.

Joni Miettinen, globaali tuotepäällikkö, Prosessiosat, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 587 3524

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |