Valmet valittiin tekniikan alan ammattilaisten keskuudessa kolmanneksi ihanteellisimmaksi työnantajaksi Suomessa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 27.10.2022 klo 9.00

Valmet on valittu tekniikan alan ammattilaisten keskuudessa kolmanneksi ihanteellisimmaksi työnantajaksi Suomessa. Sijoitus julkistettiin Universumin vuosittaisessa tutkimuksessa, joka on Suomen suurin työnantajamielikuvatutkimus. Aikaisemmin tänä vuonna Valmet valittiin kolmanneksi houkuttelevimmaksi työnantajaksi tekniikan alan opiskelijoiden keskuudessa Suomessa.

”Tämä on innostavaa aikaa työskennellä Valmetilla. Yhtiö työllistää Suomessa yli 6 000 ihmistä, ja tunnustus kuulumisesta kolmen parhaan joukkoon yhdellä pääaloistamme on meille tärkeä. Haluan kiittää koko Valmet-tiimiä positiivisesta energiasta, mahtavasta tiimityöstä ja yhdessä tekemisestä. Voimme kaikki iloita tästä saavutuksesta. Valmetilla on tällä hetkellä monta mielenkiintoista, avointa työpaikkaa, joihin haluamme löytää osaavia ammattilaisia. Olen varma, että tunnustuksesta on apua rekrytoinnissa”, sanoo Valmetin henkilöstö- ja liiketoiminnan kehityksen johtaja Julia Macharey.

Valmet on globaali teknologiayhtiö, jolla on 17 500 työntekijää yli neljässäkymmenessä maassa. Vuonna 2021 Valmet palkkasi globaalisti noin 1 525 uutta työntekijää. Lisäksi 950 työpaikkaan löytyi uusi tekijä talon sisältä. Aiemmin tänä vuonna Valmet toivotti tervetulleeksi 3 000 uutta ammattilaista, kun Neles sulautui Valmetiin.

Tietoa Universumista

Universum on kansainvälinen työnantajakuvan tutkimus- ja konsultointiyritys, jonka ratkaisut kattavat työnantajakuvan tutkimukset, strategisen konsultoinnin sekä dataan perustuvat viestintäratkaisut. Universumin tutkimuksiin haastatellaan vuosittain yli 1 000 000 opiskelijaa ja ammattilaista maailmanlaajuisesti.

Lisätietoa:
Julia Macharey, henkilöstö- ja liiketoiminnan kehityksen johtaja, Valmet, puh. +358 50 486 8056

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |