Valmet esittelee uuden mikroaaltotekniikkaan perustuvan kiintoainemittauksen yhdyskuntapuolen ja teollisuuden jätevesitoimijoille

Valmet Total Solids Measurement

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 4.12.2019 klo 11:00

Valmet tuo markkinoille täysin uudistetun Valmet Total Solids Measurement (Valmet TS) -mittauksen (patentti vireillä) yhdyskuntapuolen ja teollisuuden jätevedenpuhdistamoille. Valmet Total Solids Measurement -mittaukset ovat saavuttaneet erinomaisen maineen jätevedenpuhdistamoissa ympäri maailmaa kiintoaineiden pumppauksen hallinnan, sakeuttamisen, mädätyksen, vedenpoiston ja kuivatun lietteen sovelluksissa.

Nyt uusimmilla tekniikoilla ja materiaaleilla uudistettu Valmet TS jatkaa alan johtavana mikroaaltoteknologiaan perustuvana kiintoainemittauksena. Uusi digitaalielektroniikka korvaa aikaisemman analogisen ratkaisun, mikä yhdessä uuden Direct Sweep Detection -mittaustekniikan kanssa parantaa entisestään mittausherkkyyttä ja tarkkuutta aiempaa huomattavasti suuremmalla mittausresoluutiolla.

”Tämä uusi mittaustekniikka on edistysaskel niin suorituskyvyn kuin käytettävyydenkin suhteen. Olemme menestyneet erinomaisesti jätevesiteollisuudessa ja asentaneet lähes 2 000 mittausta, minkä päälle voimme nyt rakentaa ja laajentaa teollisuuden jätevesisovelluksiamme ja säätöratkaisujamme”, kertoo Marko Heikkinen, tuotepäällikkö, automaatio, Valmet.

Uusia sovelluksia

Aiempien asennusten kanssa yhteensopiva Valmet TS -läpivirtausanturi on saatavilla useassa koossa: vakioversio 50–300 mm kokoisena ja korkeapaineversio 100–200 mm kokoisena. Suuremman halkaisijan putkistoihin on saatavilla uusi Twin Blade -anturi.

Uusi mittaus ei ole herkkä komponenttien ikääntymiselle tai lämpötilan vaikutuksille, ja sitä voidaan nyt käyttää teollisen jäteveden käsittely-ympäristöissä, joissa johtokyky on huomattavasti korkeampi. Kaikki sensorimallit ovat lisäksi Ex-hyväksyttyjä, mikä laajentaa käyttöalueita huomattavasti. Erityinen tarttumaton sisäpuolinen pinnoitus tarjoaa parempaa kestävyyttä epäpuhtauksien muodostumista vastaan ja auttaa saavuttamaan huoltovapaan asennuksen.

Helppo käyttää

Valmet TS hyödyntää mikroaaltoteknologiaa ja määrittää orgaanisten ja epäorgaanisten aineiden kokonaispitoisuuden 0–50 prosentin välillä. Yhden näytepisteen kalibrointi kestää vain muutaman minuutin ja tarjoaa alhaisen operointipaineen sovelluksissa mahdollisuuden kaasukuplien kompensointiin integroidun painemittauksen avulla.

Käyttöönottoa ja kalibrointia on parannettu Valmet Bridge -käyttöliittymällä, eli kosketusnäytöllä varustetulla ohjausyksiköllä, joka on suunniteltu käytettäväksi Valmetin mittauksissa. Kattavien diagnostiikkojen ja teollisen internetin kanssa yhteensopivien ominaisuuksien myötä uusi käyttöliittymä tarjoaa helposti opittavan ja intuitiivisen pääsyn mittaustoimintoihin ja Valmetin etäpalveluihin.

Lue lisää: https://www.valmet.com/valmetts

Valmet Total Solids Measurement -mittaus

Marko Heikkinen, tuotepäällikkö, automaatio, Valmet, puh. +358 40 554 5481
Heli Karaila, jätevesitoiminnan liiketoimintapäällikkö, automaatio, Valmet, puh. +358 40 543 4724

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.