Valmet toimittaa avainteknologioita kolmelle ulkopakkauskartonkikoneelle Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 18.12.2017 klo 11:00

Valmet toimittaa avainratkaisuja ja konevalvontajärjestelmiä kolmelle uudelle ulkopakkauskartonkikoneelle Kiinaan. Kahdella koneista valmistetaan liner- ja yhdellä allotuskartonkilajeja. Koneet otetaan käyttöön vuonna 2019.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2017 neljännen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän tyyppisten tilausten arvo on tavallisesti noin 30-40 miljoonaa euroa.

"Ulkopakkauskartongin valmistuksessa perälaatikko ja puristinosa ovat keskeisimpiä teknologioita varmistamaan, että tuotanto on laadukasta. Asiantuntemuksemme ja projektiosaamisemme vakuuttivat asiakkaan valitsemaan Valmetin avainteknologiatoimittajaksi kolmeen uuteen ulkopakkauskartonkikoneeseensa", kommentoi Valmetin vanhempi myyntipäällikkö Timo Saresvuo.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus uusille ulkopakkauskartonkikoneille sisältää yhteensä kuusi uutta perälaatikkoa ja kolme puristinosaa. Lineria valmistaville kartonkikoneille valitut viisi OptiFlo Fourdrinier -perälaatikkoa parantavat lopputuotteen laatua ja tehostavat tuotantoa ja kaksi uutta OptiPress Linear -kaksoisnippipuristinosaa, joissa on radan suora vienti, antavat erinomaiset lopputuoteominaisuudet, korkean vedenpoistokapasiteetin sekä hyvän ajettavuuden. Toimitus aallotuskartonkia valmistavalle kartonkikoneelle sisältää OptiFlo Fourdrinier -perälaatikon ja keskitelallisen OptiPress Center -puristinosan, joka hyödyntää kenkäpuristinteknologiaa. Toimitettavissa laitteissa on Valmet DNA -koneohjausjärjestelmät.

Mika Ollikainen, myyntijohtaja, Kiina sekä Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +358 45 271 1711

Fan Ze, myyntijohtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 10 6566 6600 3108

OptiPress Linear -puristinosa ja OptiFlo Foudrinier -perälaatikko

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.