Valmetin automatisoitu paperintestauslaboratorio vakuuttaa paperin- ja kartongin valmistajat - yhdeksän uutta tilausta

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote, 15.9.2016 klo 11.00

Valmet on viimeaikoina saanut yhteensä yhdeksän uutta tilausta automatisoiduista paperintestauslaboratorioista eri paperitehtailta ympäri maailman. Kolme tilatuista Valmet Paper Lab -yksiköistä toimitetaan Pohjois-Amerikkaan, neljä Eurooppaan ja kaksi Aasiaan. Toimitukset tapahtuvat tämän vuoden kuluessa.

"Valmetin automatisoitu paperintestauslaboratorio antaa paperin- ja kartongin valmistajille työkaluja laadunhallintaan ja prosessin optimointiin. Laboratorioiden lisäksi paperin ja kartongin testausta tehdään yhä useammin heti tuotantolinjan vieressä. Nopeiden ja luotettavien testitulosten avulla tuotantoprosessiin voidaan tehdä tarpeelliset muutokset nopeasti ja jatkaa vaatimusten mukaisen paperin ja kartongin valmistusta. Tällä on suora yhteys optimaaliseen raaka-aineiden ja energian hyödyntämiseen sekä mahdollisimman vähäisiin ympäristövaikutuksiin", toteaa Valmetin paperianalysaattoreiden liiketoimintapäällikkö Jukka Nokelainen.

Laboratorio paperikoneen vieressä

"Yhä useampi paperivalmistaja on vakuuttunut Valmet Paper Lab -analysaattorin kyvystä vastata nykyaikaisen paperin- ja kartongin valmistuksen vaatimuksiin. Ratkaisumme antaa valmistajille liikkumavaraa aina laboratoriosta linjan viereen ja mahdollisuuden välittömään vuorovaikutuksen ja reaaliaikaiseen kommunikaatioon tehokkaiden tulosten saavuttamiseksi", Nokelainen lisää.

Valmet Paper Lab -analysaattorin käyttäjäystävällisyys on yksi valintaperuste paperin ja kartongin valmistajille. Valmetin tuote on helppokäyttöinen näytteiden leikkaamisesta ja mittauksista aina analyysien tekemiseen asti.

Järjestelmän toiminnan esittelyä varten Valmet tarjoaa käyttöön kokeiltavaksi analysaattoria, jolla paperin ja kartongin valmistajat voivat testata järjestelmän toimintaa omissa tehtaissaan.

Teknisiä tietoja Valmet Paper Lab -analysaattorista

Valmet Paper Lab on modulaarinen ja skaalautuva automatisoitu testausjärjestelmä, joka tarjoaa markkinoiden laajimman valikoiman alan standardisoituja mittauksia yli 400 ominaisuuden testaamiseen 15-650 g/m2 paperi- ja kartonkilajeille ja jopa 800 g/m2 lajeihin saakka.

Analysaattorilaboratorio perustuu yli 30 vuoden maailman johtavaan kokemukseen automatisoidusta paperin ja kartongin testauksesta. Uusin Valmet Paper Lab edustaa tuoteperheen kolmatta sukupolvea. Tähän mennessä Valmet on toimittanut noin 300 yksikköä tehtaille ympäri maailman. Useat tehtaista ovat päivittäneet vanhempien tuotesukupolvien asennuksia uusilla Valmet Paper Lab analysaattoreilla.

Lisätietoa:
Jukka Nokelainen, liiketoimintapäällikkö paperianalysaattorit, automaatio, Valmet
Puh. +358 400 284 150

www.valmet.com/paperlab

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen -automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal