Valmet toimittaa päälaitteistot Huanggang Chenming Pulp & Paper Co., Ltd:n sellutehdasprojektiin Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 18.8.2015 klo 11:00

Valmet toimittaa päälaitteistot Huanggang Chenming Pulp & Paperin uuteen sellutehtaaseen, joka rakennetaan Kiinaan Hubein provinssissa sijaitsevaan Huanggangin kaupunkiin. Sellutehtaan suunnittelussa on otettu huomioon tuotannon joustavuus, jolla voidaan vastata markkinoiden kehitykseen. Selluntuotantolinjalla voidaan valmistaa markkinatilanteen mukaan joko havupuu- tai liukosellua. Tehtaan arvioidaan käynnistyvän vuonna 2017. Valmetin toimitukseen kuuluvat tehtaan kaikki päälaitteet pois lukien vain muutamia prosessialueita.

Tilauksen arvo on noin 110 miljoonaan euroa. Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2015 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

"Huanggangista tulee meille uusi toimipiste, jonne suunnittelemme kolmevaiheista investointia. Tämä sellutehdasinvestointi on näistä ensimmäinen vaihe. Olemme tehneet yhteistyötä Valmetin kanssa lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Luotamme Valmetin osaamiseen ja palveluasenteeseen. Olemme iloisia saadessamme Valmetin tämän projektin päälaitetoimittajaksi", sanoo Chenming Groupin toimitusjohtaja Chen Hongguo.

"Huanggangin sellutehdasprojekti tuo työtä sekä suunnittelu- että tuotantotoimintoihimme Pohjoismaissa, Aasian ja Tyynenmeren alueella ja Kiinassa. Sellutehtaasta tulee maailman suurin liukosellun tuottaja ja tämä projekti osoittaa asiakkaidemme luottamusta Valmetin sellu- ja liukoselluosaamiseen", sanoo Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan johtaja Bertel Karlstedt.

Tietoja Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus on alansa johtavaa teknologiaa tuotannon optimoinnissa, räätälöityjen liukosellulajien valmistuksessa, energiatehokkuuden maksimoinnissa ja ympäristövaikutusten minimoinnissa. Toimitukseen kuuluu puunkäsittelyn ja sellunkuivauskoneen erillislaitteita sekä palveluita, monituotanto kuitulinja (ilman keittoa), korkean kuiva-aineen haihduttamo, korkean sähkötuotannon talteenottokattila sisältäen kristallisointiteknologiaan perustuvan tuhkankäsittelyn, biomassan kaasutus, meesauuni ja kaustistamo.

Laitetoimitusten lisäksi toimitus sisältää prosessi- ja perussuunnittelun, suunnittelupalveluita ja virtuaalisen koulutussimulaattorin osalle prosessialueista sekä asennus- ja käynnistyspalveluita.

Lisäksi Valmet toimittaa Chenming Groupin Zhanjiangin tehtaalle hajukaasujen erillispolttolaitoksen.

Tietoa asiakkaasta Huanggang Chenming

Huanggang Chenming Pulp and Paper on osa Shandong Chenming Paper Group Co., Ltd:iä, joka on yksi Kiinan johtavista paperinvalmistajista.  Yhtiön toimintaan kuuluvat metsänistutus sekä sellun ja paperinvalmistus. Chenming Group on noteerattu sekä Kiinan että Hong Kongin pörsseissä. Yhtiöllä on yli kymmenen tuotantolaitosta eri puolilla Kiinaa. Yhtiön vuotuinen paperin tuotantokapasiteetti on kuusi miljoonaa tonnia ja sillä on noin 13 000 työntekijää.

Bertel Karlstedt, johtaja, Sellu ja energia, Valmet, puh. +358 10 676 3026
Yutong Feng, johtaja, Sellu ja energia, Kiina, Valmet puh. +86 1360 108 9397

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.