Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 24.3.2022 klo 14.00

Valmet toimittaa Valmet DNA Integrated Operations -ratkaisun Kemira Chemicalsin Äetsän tehtaalle Sastamalaan. Tavoitteena on nostaa toiminnan tehokkuutta automaation avulla.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2021 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Ratkaisu otetaan käyttöön vuoden 2022 toisella neljänneksellä.

”Valmet DNA Integrated Operations -ratkaisun tilaus- ja varaustoiminto tehostaa rekkojen lastausta ja purkua, koska kuljetusyhtiöt tietävät tarkan ajankohtansa. Lisäksi kommunikaatio on helpompaa, kun kaikkien osapuolten käytössä on automaattisesti ajantasaista tietoa lastaus- ja purkuaikatauluista”, sanoo Kemira Chemicals Äetsän tehtaanjohtaja Jaakko Rautalahti.

“On hienoa, että Kemira Chemicals valitsi Valmet DNA Integrated Operations -ratkaisun täydentämään olemassa olevaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmäänsä. Se auttaa Kemira Chemicalsia palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin”, sanoo prosessiteollisuusautomaation tuotepäällikkö Mikko Haapaniemi Valmetista.

Valmet DNA Integrated Operations -ratkaisulla Kemira Chemicals saa käyttöönsä automaattisen varausjärjestelmän ja tilausvahvistusprosessin sekä näkee tulevat ja lähtevät kuormat. Myös raportointi, analyyttinen data ja tarkat turvaominaisuudet tehostavat Kemira Chemicalsin ja kuljetusyhtiöiden toimintaa lastauslaitureilla.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmet DNA Integrated Operations on ratkaisu terminaalin, laitoksen ja tehtaan hallintaan sekä energian tai kemiallisten aineiden jakelutiedon hallintaan. Se kattaa resurssien ja siirtokuljetusten hallinnan, siirtokuljetusten seurannan ja terminaalin monitoroinnin. Ratkaisu mahdollistaa ennusteet kulutuksesta ja täydennystarpeista, automaattiset tilaukset, kuormien aikataulutuksen ja luvituksen, raportoinnin, tuotannonsuunnittelun, prosessin optimoinnin ja liitynnän toiminnanohjausjärjestelmiin. Automaattisilla ja joustavilla työkaluilla voidaan optimoida hankintoja ja tilausten suunnittelua sekä suunnitella energianjakelua tehokkaasti aikaa ja kustannuksia säästäen. Kommunikointi toimitusketjun eri osapuolten kesken on helppoa.

Tietoja asiakkaasta Kemira Chemicals

Kemira Chemicals on Kemira-konsernin tytäryhtiö. Kemira on maailmanlaajuinen kemianyhtiö, joka palvelee runsaasti vettä käyttäviä teollisuudenaloja. Sen tuotteet ja asiantuntemus parantavat asiakkaiden tuotteiden laatua sekä prosessi- ja resurssitehokkuutta. Yhtiö keskittyy sellu- ja paperiteollisuuteen, öljy- ja kaasuteollisuuteen sekä vedenkäsittelyyn. Vuonna 2021 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000.

Mikko Haapaniemi, tuotepäällikkö, prosessiteollisuusautomaatio, Valmet, puh. 050 307 3963

Valmetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.