Valmet toimittaa avainteknologiaa Shandong Jin Tian He Paperille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 11.1.2024 klo 9.30

Valmet toimittaa avainteknologiaa Shandong Jin Tian He Paperin elintarvikelaatua valmistavalle PM 13 -taivekartonkilinjalle Kiinaan. Toimitukseen sisältyy perälaatikoita, viirayksikkö ja puristinosa, jälkikäsittelyteknologiaa, automaatiojärjestelmät sekä palveluita.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2023 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta, mutta vastaavien toimitusten arvo on tyypillisesti 20-30 miljoonaa euroa.

Käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2025 toiselle neljännekselle.

"Shandong Jin Tian He Paper kehittää korkealaatuista elintarvikekäyttöön tarkoitettua päällystettyä valkoista kartonkia vastatakseen yleiseen elintason nousuun ja korkealaatuisten pakkaustuotteiden kysynnän kasvuun. Valitsimme toimittajaksi Valmetin, koska se on yksi maailman parhaista sellu- ja paperikoneiden valmistajista luotettavalla laadulla, ennakoivalla palvelulla ja hyvällä viestinnällä, mikä auttaa meitä saavuttamaan tavoitteemme”, sanoo Xu Zhenli, Shandong Jin Tian He Paperin hallituksen puheenjohtaja.

”Asiakas luottaa Valmetin korkean suorituskyvyn päällystysteknologian, ainutlaatuisten prosessiteknologioiden, palveluiden ja automaation auttavan heitä täyttämään vaativat tavoitteensa. Valmet ja Shandong Jin Tian He Paper tekevät tiivistä yhteistyötä onnistuneen projektin toteuttamisen lisäksi myös kumppanuuden syventämisessä”, sanoo Daniel Li, Valmetin Kiinan myyntipäällikkö.

Teknistä tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus PM 13 kartonkilinjalle sisältää kolme OptiFlo Fourdrinier -perälaatikkoa, IntelliTop Former -viirayksikön, IntelliPress Linear -puristinosan, viisi OptiCoat Roll -päällystysasemaa, OptiDry Coat -ilmakuivausteknologiaa ja kaksi OptiCalender Soft -kalanteria.

Toimitukseen kuuluvat myös Valmet DNA -koneohjaukset (MCS), CD/MD-ohjaukset, perälaatikon laimennusprofilointi, perussuunnittelu, varaosapaketit ja Valmetin teollisen internetin ratkaisut.

6 320 mm leveä (viira) PM 13 tuottaa elintarvikelaatuista taivekartonkia, jonka neliöpaino on 170-400 g/m2 tuotantonopeudella 800 m/min.

Shandong Tianhe Paper Co Ltd.:n konttori Tai’anissa Kiinassa

Lisätietoa asiakkaasta Shandong Jin Tian He Paper

Vuonna 2022 perustettu Shandong Jin Tian He Paper Co., Ltd., on vuonna 1978 perustetun Shandong Tianhe Paper Co., Ltd.:n tytäryhtiö. Shandong Tianhe Paper Co., Ltd. on sellun ja paperinvalmistukseen keskittyvä yritys. Sen päätuotteita ovat esimerkiksi mekaaninen massa, hienopaperi, pakkauspaperi ja erikoispaperi. Yrityksellä on yli 1 500 työntekijää.

Jari Siitonen, myyntijohtaja, Kiina ja Aasian ja Tyynenmeren alue, Paperitehtaat-liiketoimintayksikkö, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, tel. +358 40 765 7406
Ze Fan, myyntijohtaja, Kiina, Valmet, tel. +86 106 566 660 031 08

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |