Valmet toimittaa kaksi pesupuristinta Holmenin tehtaalle Iggesundiin, Ruotsiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 5.7.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa kaksi TwinRoll-pesupuristinta Holmen Iggesund Paperboard -yhtiön Iggesundin tehtaalle Ruotsiin. Niiden käyttöönotto tapahtuu suunnitelmien mukaan lokakuussa 2024.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2023 toisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Olemme tyytyväisiä päästessämme jälleen tekemään yhteistyötä Holmenin kanssa ja toimittamaan kaksi uutta Valmet TwinRoll -pesupuristinta Iggesundin tehtaalle. Pesupuristimet auttavat yhtiötä parantamaan lehtipuusellun valkaisulaitoksen tehokkuutta”, kertoo myyntipäällikkö Mikael Gustafsson Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan kuitulinjojen myynnistä.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen sisältyy kaksi TwinRoll-pesupuristinta (TRPE-940) mukaan lukien prosessiputkistot, mekaaninen asennus, perussuunnittelu, käyttöönotto, prosessituki ja neuvontapalvelut.

Valmet tukee kolmivuotisella suorituskykysopimuksella Holmen Iggesundia toimintavarmuuden maksimoimisessa sekä kuitulinjan ja keiton suorituskyvyn optimoimisessa myös jatkossa. Sopimus kattaa jatkuvan tuen ja yhteistyön toiminnan ja prosessien arvioinnille, paikan päällä tarjottaville palveluille ja raporteille. Sopimukseen kuuluu myös Valmetin globaalin asiantuntijaverkoston asiakastuki Valmet-suorituskykykeskuksen kautta sekä erilaisia teollisen internetin palveluja.

Ruotsin Iggesundissa sijaitsevan Holmenin kartonkitehtaan vuotuinen kokonaiskapasiteetti on 330 000 tonnia valkaistua sellukartonkia. Valokuva: Rolf Andersson

Tietoa asiakkaasta Holmen

Holmen-yhtiön liiketoiminta rakentuu metsien ekologisen kierron ja sen pohjalta luotavien uusiutuvien tuotteiden varaan. Holmenin liiketoiminta-alueet ovat Metsä, Uusiutuva energia, Puutuotteet, Kartonki ja Paperi. Yhtiöllä on 3 500 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 23 miljardia Ruotsin kruunua. Iggesundin tehdas on täysin integroitu sellu- ja kartonkitehdas, joka tuottaa valkaistua sellukartonkia Holmenin vastuullisen metsäliiketoiminnan kautta hankitusta ensikuidusta. Se työllistää noin 800 ihmistä.

Mikael Gustafsson, vanhempi myyntipäällikkö, kuitulinjojen myynti, Sellu ja energia, Valmet, puh. +46 70 653 38 09

Lisätietoja Holmen Iggesundin kanssa solmitusta suorituskykysopimuksesta (englanniksi): Holmen Iggesundin kannattavuuden ja selluntuotantokapasiteetin kasvattaminen suorituskykyä parantamalla

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |