Valmet on valittu ihanteellisimmaksi työnantajaksi tekniikan alan ammattilaisten keskuudessa Suomessa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 19.9.2023 klo 14.00

Tekniikan alan ammattilaiset ovat valinneet Valmetin ihanteellisimmaksi työnantajaksi Suomessa. Tulos perustuu Universumin tekemään vuosittaiseen ammattilaistutkimukseen, joka on alan laajin Suomessa. Aikaisemmin tänä vuonna Valmet valittiin toiseksi houkuttelevimmaksi työnantajaksi tekniikan alan opiskelijoiden keskuudessa Suomessa.

“Tämä tunnustus merkitsee meille paljon ja on yksi hieno esimerkki Valmetin kehitystarinasta. Olemme vuosien aikana panostaneet Valmetin kehitysmyönteiseen kulttuuriin, joka tukee yksilöiden ja tiimien kehittymistä luomalla kasvu- ja kehitysmahdollisuuksia teknologia-alan ammattilaisille ympäri maailmaa. Tämä työ yhdistettynä pitkäjänteiseen yhtiön brändinrakentamiseen on vahvistanut Valmetin työnantajabrändiä, josta valmetlaiset brändilähettiläät ovat ylpeitä houkutellessaan alalle uusia ammattilaisia”, kertoo Valmetin henkilöstö- ja liiketoiminnan kehityksen johtaja Julia Macharey.

Tunnustus ihanteellisempana työnantajana tekniikan alan ammattilaisten keskuudessa on hieno saavutus Valmetille Suomessa, mutta Machareyn mukaan muissa 40 toimintamaassa tehty työ on yhtä tärkeää työnantajabrändin näkökulmasta.

”Tiimityö on yksi Valmetin vahvuuksista, ja sillä on ollut suuri merkitys Valmetin kehityksessä. Etsimme koko ajan ammattilaisia, jotka haluavat menestyä kanssamme. Sydämelliset kiitokset kaikille, jotka osallistuivat Universumin tutkimukseen lupaamme jatkossakin pyrkiä huippusuoritukseen”.

Tietoa Universumista

Universum on kansainvälinen työnantajakuvan tutkimus- ja konsultointiyritys, jonka ratkaisut kattavat työnantajakuvan tutkimukset, strategisen konsultoinnin sekä dataan perustuvat viestintäratkaisut. Universumin tutkimuksiin haastatellaan vuosittain yli 1 000 000 opiskelijaa ja ammattilaista maailmanlaajuisesti.

Lisätietoa:
Julia Macharey, henkilöstö- ja liiketoiminnan kehityksen johtaja, Valmet, puh. 050 486 8056

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |