Valmet tecknar ett samarbetesavtal med Agon Pacific för pannservice i sydöstra Asien

Valmet Oyj's pressmeddelande 12 september 2018 11:00 EET

Valmet har tecknat ett samarbetsavtal med oberoende panntjänstleverantören Agon Pacific Co., Ltd. Enligt avtalet kommer Agon Pacific att hjälpa Valmet att tillhandahålla pannservice i Sydostasien. Samarbetet påbörjades i augusti och möjliggör för Valmet att betjäna sina kunder snabbare med kostnadseffektiva lösningar och kortare leveranstider.

"Vi har länge letat efter en pålitlig partner i Sydostasien, vi upplever att Agon Pacific är det rätta valet för oss. De är ett hängivet, hårt arbetande team, de har klarat alla våra granskningar och de har en certifierad verkstad i gott skick," säger Mika Pappi, Director, Services, Manufacturing and Solution Development, Valmet.

"Som ett oberoende serviceföretag är det viktigt för Agon Pacific att ha partners i världsklass. Valmet har omfattande process- och teknologikunskaper och Agon Pacific har lång erfarenhet av tillverkning av komponenter och reservdelar till kunder runt om i världen, samtidigt som vi tillhandahåller underhållstjänster i Sydostasien. Med detta samarbete kommer vi att kunna erbjuda kunderna ett brett utbud av lösningar, säger Tommi Ijäs, VD, Agon Pacific.

"Detta samarbetsavtal är en win-win-win för alla parter. Både Valmet och Agon Pacific kommer att lära sig av varandra och dra nytta av detta samarbete. Agon Pacific har vuxit till att bli en högt ansedd leverantör på den sydostasiatiska marknaden. Viktigast av allt, våra kunder kommer att få högkvalitativ service snabbare", säger Jouko Kylänpää, Director, Rebuilds and Conversions, Pulp and Energy Business line, Valmet.

Om Agon Pacific

Agon Pacific grundades 2011, och har sedan dess blivit den ledande leverantör av pannservice i Sydostasien. Agon Pacific erbjuder ett stort antal komponenter och servicetjänster, från kontruktion, tillverkning i egen ASME-certifierad verkstad, till olika typer av tjänster på site. www.agonpacific.com

För mer information kontakta:

Keon-Yeong Yoon, Vice President, Services, Asia Pacific, Valmet. Tel +66818642882

Jouko Kylänpää, Director, Rebuilds and Conversions, Pulp and Energy Business line, Valmet. Tel. +358 40 073 4334

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av process teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa service.

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, produktionslinjer för tissue, kartong och papper, som kraft- och värmeanläggningar för energiproduktion. Valmets innovativa service- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processer och effektiviserar användningen av råmaterial och energi.

Valmets nettoomsättning 2017 var cirka 3,1 miljarder euro. Våra 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag. Valmets huvudkontor ligger i Esbo, Finland, och företaget är noterat på NASDAQ Helsingforsbörsen.

Mer information finns på www.valmet.se , www.twitter.com/valmetglobal