Magnus Hellberg blir ny platschef för Valmets fiberverksamhet i Karlstad

Pressmeddelande från Valmet AB den 2 september, 2014 09:00 EET

Magnus Hellberg blir ny platschef för Valmets fiberverksamhet på Sommarro i Karlstad från och med den 1 september 2014. På Sommarro ligger Valmets centrum för kokeri- och kausticeringsteknologi med ca 160 anställda.

Magnus fortsätter även i sin nuvarande roll som ansvarig för Fiber Supply Chain inom Valmets affärslinje för massa och energi. Han har en lång erfarenhet inom inköpsområdet och anställdes på Valmet 2008.

Magnus tar över efter Erik Kornfeld som går vidare till mjukpappersverksamheten inom Valmet och byter Sommarro mot Lamberget.

”Det känns inspirerande att ta vid i ett läge där vi haft stora framgångar den senaste tiden och våra kunder visat förtroende för vår kompetens att leverera kompletta lösningar till massaindustrin”, säger Magnus Hellberg.

Mer information, vänligen kontakta:
Magnus Hellberg, Platschef, fiberverksamheten i Karlstad, Valmet, tel. +46 76 844 47 27

Valmet Corporation är en ledande global utvecklare och leverantör av service och teknik inom massa-, pappers- och energiindustrin. Våra 11 000 medarbetare världen över arbetar nära kunderna för att förbättra deras resultat – varje dag.

Valmets service inkluderar allt från outsourcing av underhåll till reservdelar och förbättringar av fabriker och anläggningar. Vårt starka teknikutbud omfattar såväl hela massafabriker och produktionslinjer för tissue, kartong och papper, som kraftverk för produktion av bioenergi.

Företaget har en industrihistoria som sträcker sig över 200 år och nyskapades då verksamheten för massa, papper och energi blev ett eget företag vid delningen av Metsokoncernen i december 2013. Valmets nettoomsättning för 2013 var cirka 2,6 miljarder euro. Valmets mål är att ge sina kunder väldens bästa service.

Valmets huvudkontor ligger i Esbo i Finland och företagets aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingforsbörsen.

Mer information finns på www.valmet.com och www.twitter.com/valmetglobal.