Valmetilta uusi pyörivä sakeusmittaus sellun ja paperin tuottajille

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 4.10.2023 klo 9.30

Valmet esittelee uudistetun pyörivän Valmet Rotating Consistency Measurement (Valmet Rotary) -sakeusmittauksen sellun ja paperin tuottajille. Mittaus hyödyntää uusinta teknologiaa, ja sen käyttöliittymä on uusittu ja kunnossapito on entistä helpompaa. Laitteen avulla kuitusakeuden voi mitata erittäin tarkasti kriittisissä sovelluksissa.

”Tunnettuun teknologiaan ja pitkään kokemukseen pohjautuva uusi mittaus on tehokas ja kestävä. Patentoitu teknologia varmistaa nopean mittausvasteen sekä reagoinnin sakeuden vaihteluihin”, sanoo Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan tuotepäällikkö Sami Laaksonen.

Luotettava kuitusakeuden mittaus

Valmet Rotating Consistency Measurement -mittauksen mekaanista rakennetta ja elektroniikkaratkaisua on uudistettu, mikä parantaa toimintavarmuutta. Kolmannen sukupolven mittaus on suuren herkkyytensä ansiosta aivan yhtä tarkka kuin edeltäjänsä. Yksinkertaistettu rakenne helpottaa ja nopeuttaa kunnossapitoa käyttöpaikassa ja pienentää elinkaaren kokonaiskustannuksia.

Leikkausvoimaan perustuvan Valmet Rotating Consistency Measurement -mittausteknologian suorituskyky on erinomainen haastavissakin ympäristöissä, joissa lämpötila on korkea tai prosessipaine suuri ja joissa esiintyy hiovia massakomponentteja. Modulaarisen rakenteen ansiosta mittaus toimii luotettavasti kaikenlaisissa sovelluksissa 1,5–16 prosentin sakeusalueella.

Uusi tehokas käyttöliittymä

Laitteen käyttöönottoa, kalibrointia ja seurantaa edistää uusi Valmet Link -käyttöliittymä, jonka joustava alusta tukee myös suojattuja etäyhteyksiä. Graafinen näyttö ja selkeä valikkorakenne tehostavat asennusta ja käyttöä. Havainnollinen käyttöliittymä ja suurempi näyttö helpottavat kalibrointia ja antavat erinomaisen yleiskuvan laitetiedoista. Käyttöliittymä on suunniteltu tukemaan erilaisia tiedonsiirtokäytäntöjä, ja siihen voi päivittää uusia toimintoja tulevaisuudessa.

Valmet Rotating Consistency Measurement -mittalaite ja Valmet Link -käyttöliittymä

Sami Laaksonen, tuotepäällikkö, Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 054 4734
Sami Saarenmaa, liiketoimintapäällikkö, mittaukset, Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 583 4147

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |