Valmet ja Ittihad Paper Mill tekivät sopimuksen pitkäaikaisesta palveluyhteistyöstä yhtiön Abu Dhabin paperitehtaalla

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 8.3.2018 klo 13:00

Valmet ja Ittihad Paper Mill LLC ovat solmineet sopimuksen pitkäaikaisesta palveluyhteistyöstä yhtiön Abu Dhabissa Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa sijaitsevalla uudella paperitehtaalla.

Ittihad Paper Mill rakentaa parhaillaan uutta hienopaperikonetta, jonka Valmet toimittaa. Koneen kapasiteetti on 320 000 tonnia vuodessa, ja se käynnistetään vuoden 2018 loppupuolella.

Sopimuksen mukaan Valmet toimittaa tehtaalle tuotannon tukipalveluja ja tuottavuuden optimointipalveluja, kunnossapidon hallinnan, joka kattaa kaikki kunnossapidon järjestelmät ja menettelytavat, sekä varaosien, paperikoneen osien ja kulutusosien toimituksen ja optimoinnin.

Valmetin kanssa solmitun sopimuksen tavoitteena on varmistaa huippuluokan tuottavuus ja kilpailukyky maailmanluokan kunnossapito- ja palvelutoiminnoilla Ittihadin paperitehtaalla.

"Valmet on tehtaan päätoimittaja ja valitsemamme teknologiakumppani. Kunnossapidon hallinnan asiantuntemuksensa myötä yhtiö tarjoaa parhaan tuen tämän huippunykyaikaisen, koko alueen suurimman tämän tyyppisen tehtaan käynnistämiseen ja käyttämiseen", sanoo Ittihad Paper Mill -yhtiön toimitusjohtaja Abdullah Al Khateeb.

Valmetin kunnossapitomallit varmistavat parhaan mahdollisen laitteiston tehokkuuden ja optimoivat kustannustehokkuuden hyödyntämällä seuraavia malleja: kokonaisvaltainen tuottava kunnossapitoa (Total Productive Maintenance, TPM), Valmetin luotettavuuskeskeinen kunnossapito (Reliability Centered Maintenance, RCM) sekä kuntoon perustuvaa kunnossapito.

Mika Tolvanen, johtaja, Sellu- ja paperipalvelut, Valmet, puh. +358 40 758 8756

Vasemmalta oikealle: Luca Marelli, Valmet; Ayman Makarem, Ittihad; Jukka Koiranen, Valmet; Omar Hourani, Ittihad; Rabih El Assadi, Ittihad; Amer Kakish, Ittihad; Abdullah Alkhateeb, Ittihad; Mika Tolvanen, Valmet; Timo Harjunpää, Valmet

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.