Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 21.3.2017 klo 11:00

Valmet toimittaa kiintoainemittaukseen tarkoitettua teknologiaa Kiinan Shanghai Shidongkoun jätevedenpuhdistamoon. Mittausratkaisujen ansiosta laitoksen on mahdollista vähentää laboratorionäytteiden keräystä ja säästää polymeeriannostelussa, energiankulutuksessa ja kustannuksissa.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2016 viimeisen neljänneksen tilauksiin. Laitteet toimitetaan maaliskuussa 2017.

Valmetin toimitus sisältää viisi kiintoainemittaukseen tarkoitettua Valmet Total Solids Measurement (Valmet TS) -laitetta.

"Valmetin mittausteknologia on luotettava verkkopohjainen ratkaisu. Laitteet asennetaan Shanghai Shidongkoun jätevedenpuhdistamon kuivauslaitteen syöttö- ja poistoputkeen. Niiden ansiosta jätevedenpuhdistamon on mahdollista säästää polymeeriannostelussa ja valvoa kiintoaineen kuivuutta", sanoo Valmetin paikallisen jakelijan Zexi Environmental Protection Co -yrityksen suunnittelupäällikkö Gu Jianhua.

"Useaan onnistuneeseen käyttöönottoon Kiinan asiakaskohteessaimme perustuen, olemme luottavaisia, että tämä innovatiivinen teknologia tarjoaa loppuasiakkaalle luotettavuutta jätevedenpuhdistamon toimintojen optimoinnissa", sanoo Valmetin automaatiotoiminnan myyntipäällikkö Kevin Li.

Valmet toimittaa kiintoainemittaukseen tarkoitetut verkkopohjaiset Valmet Total Solids Measurement (Valmet TS) -laitteet Kiinan Shanghai Shidongkoun jätevedenpuhdistamoon.

Tietoja Valmetin toimituksesta

Yksi Valmet TS -laite asennetaan lietteenkuivauskoneen syöttöputkeen polymeeriannostuksen mittaamiseksi, kun taas loput neljä laitetta asennetaan koneen poistoputkeen kiintoainepitoisuuden mittaamiseksi.

Kiintoainemittaukseen tarkoitettu ja mikroaaltoteknologiaan perustuva Valmet Total Solids Measurement (Valmet TS) on luotettava ja tarkka mittari kaikenlaiseen lietteen käsittelyyn (0-40 % kiintoainetta), ja se mahdollistaa säästöt energiankulutuksessa, polymeeriannostelussa ja kuljetuksessa.

Kiintoainemittaukseen tarkoitettu ja mikroaaltoteknologiaan perustuva Valmet Total Solids Measurement (Valmet TS) on luotettava ja tarkka mittari kaikenlaiseen lietteen käsittelyyn (0-40 % kiintoainetta).

Tietoja asiakkaasta: Shanghai Shidongkoun jätevedenpuhdistamo

Vuonna 2001 perustettu Shanghai Shidongkoun jätevedenpuhdistamo sijaitsee Kiinassa, Shanghain pohjoispuolella. Laitoksen käsittelykapasiteetti on 400 000 tonnia päivässä, ja se palvelee noin miljoonaa ihmistä.

Lisätietoa:

Kevin Li, myyntipäällikkö, automaatio, Valmet, puh. +86 21 3997 5000

Valmet on johtava maailmanlaajuinen prosessiteknologioiden, automaatiojärjestelmien ja palveluiden kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme maailman parasta palvelua.

Valmetin vahvaan teknologiatarjontaan kuuluvat muun muassa sellutehtaat sekä pehmopaperin, kartongin ja paperin tuotantolinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Edistykselliset palvelumme ja automaatioratkaisumme parantavat asiakkaidemme prosessien varmuutta ja suorituskykyä sekä tehostavat raaka-aineiden ja energian hyödyntämistä.

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal