Valmet toimittaa avainteknologiaa Cheng Loongin uuteen kartonkikoneeseen Vietnamiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 9.9.2016 klo 11:00

Valmet toimittaa Cheng Loong Binh Duong Paper Companylle avainprosessiteknologiaa uuteen BM 1 -kartonkikoneeseen, joka sijoitetaan yhtiön uudelle Ben Cat -tehtaalle Binh Duongin maakuntaan Vietnamiin. Valmetin toimitus sisältää perälaatikon, viira- ja puristinosan, pituusleikkurin ja laadunmittausjärjestelmän.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2016 kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tämän kaltaisten toimituksen arvo on tyypillisesti 15-20 miljoonaa euroa.

Cheng Loong päätti investoida uuteen kierrätettyjä kuituja hyödyntävää kartonkikonelinjaan vastatakseen Vietnamin kasvavaan pakkauskysyntään. Uusi kone otetaan käyttöön vuoden 2018 alussa.

"Ulkopakkauskartongin markkinat kasvavat maailmanlaajuisesti sähköisen kaupankäynnin ja uusien pakkauskäyttökohteiden myötä. Valmet on kehittänyt useita erinomaisia ratkaisuja vastaamaan markkinoiden tarpeisiin. Energiatehokkuus, korkea kartongin laatu ja erittäin hyvä tuottavuus ovat maininnanarvoisia asioita Cheng Loongin kartonkikoneella", sanoo Valmetin Paperit-liiketoimintalinjan johtaja Jari Vähäpesola.

Toimituksen tekniset ratkaisut

Valmetin toimitus uudelle ulkopakkauskartonkikoneelle sisältää massan syöttölaitteiston, uuden OptiFlo Fourdrinier -perälaatikon parantamaan tuottavuutta, OptiFormer Hybrid -viiraosan ja OptiPress-puristinosan korkeamman kuiva-ainepitoisuuden ja energiatehokkuuden saavuttamiseksi. Viiraosan VacuMaster-imulaatikko parantaa merkittävästi kuiva-ainepitoisuutta ja sitä kautta energiatehokkuutta. Kapasiteetiltaan suuri OptiWin Drum-kantotelaleikkuri on helppokäyttöinen ja se kykenee vastaamaan BM1:n tuotantovaatimuksiin. Toimitukseen kuuluu myös Valmet IQ-laadunmittausjärjestelmä (QCS) tuotantoprosessin optimoimiseksi ja tuotannon maksimoimiseksi.

"Cheng Loong halusi uudelle tehtaalleen luotettavan toimittajan, jolla on tarjota korkealaatuista teknologiaa. Teknologianäkökulmasta perälaatikko, viira- ja puristinosat ovat keskeisessä roolissa, jotta voidaan taata korkea energia- ja tuotantotehokkuus pakkauskartongin valmistuksessa. Luotettava ja suurikapasiteettinen pituusleikkuri on välttämätön tällaiselle kartonkikoneelle. Aiemmat toimitukset (viimeisin Taiwanissa) ovat osoittaneet, että Valmet pystyy vastaamaan Cheng Loongin tarpeisiin", vanhempi myyntipäällikkö Petteri Soini Valmetilta kertoo.

Viiraleveydeltään 6250 mm leveä BM 1 -kone tuottaa kierrätyskuidusta valmistettua aallotuskartonkia neliöpainoalueella 90 - 180 g/m2 Uusien osien suunnittelunopeus on 1,000 m/min. Koneen vuosituotanto on 260,000 tonnia.

Tietoa asiakkaasta Cheng Loong Binh Duong Paper Company

Cheng Loong Binh Duong Paper Company on osa Cheng Loong -yhtiötä, joka perustettiin vuonna 1959. Yhtiöllä on neljä paperi-, seitsemän laatikko- ja yksi toimistoarkkitehdasta. Yhtiöllä on myyntiä ja valmistusta Kiinassa, Vietnamissa, Japanissa ja Yhdysvalloissa. Sen vuotuinen tuotantokapasiteetti on 2,12 miljoonaa paperi- ja kartonkitonnia ja lähes 2 miljardia neliömetriä jalostettuja paperituotteita.

Jari Vähäpesola, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 10 672 5260

Petteri Soini, vanhempi myyntipäällikkö, Paperitehtaat, Valmet, puh. +358 40 565 6293

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.