Valmet solmii uusia kumppanuuksia Unkarissa, Espanjassa ja Intiassa laajentaakseen automaatioliiketoimintaansa energia- ja prosessiteollisuudessa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 29.3.2016 klo 11:00

Valmet on solminut uusia energia- ja prosessiteollisuusautomaatioon liittyviä kumppanuuksia Unkarissa, Espanjassa ja Intiassa. Sopimukset toteuttavat Valmetin strategiaa, jonka tavoitteena on laajentaa energia- ja prosessiautomaatioliiketoimintaa ympäri maailmaa toimimalla läheisessä yhteistyössä paikallisten arvostettujen kokonaisurakoitsijoiden, alkuperäisvalmistajien tai järjestelmäintegraattoreiden kanssa.

"Valmetin rooli näissä kumppanuuksissa on toimittaa Valmet DNA -automaatio- ja informaatiojärjestelmä prosessien ohjaukseen, kun taas kumppani vastaa projektin toteutuksesta ja resursseista. Valmet DNA on jo käytössä tuhansissa voimalaitoksissa ja teollisuusprosesseissa ympäri maailmaa. Haluamme nyt laajentaa liiketoimintaamme, ja yksi hyvin tehokas tapa on tehdä yhteistyötä arvostettujen kumppaneiden kanssa", sanoo Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari S. Heikkilä.

Voimavarat yhteen vahvojen paikallisten toimijoiden kanssa

Valmet aloittaa yhteistyön Unkarin markkinoilla budapestiläisen Profigram Ltd. -yhtiön kanssa. Yhtiö on jo pitkään toiminut Valmetin suunnittelukumppanina monissa automaatiojärjestelmäprojekteissa.

"Kokemuksemme ja markkinatuntemuksemme pohjalta olemme varmoja, että pystymme Valmetin kanssa pääsemään sisään uusille teollisuudenaloille. Yhteistyö syventää automaatiotietämystämme ja Valmet DNA -järjestelmän tuntemustamme", toteaa Profigram -yhtiön myyntijohtaja György Biró.

Valmetin uusi kumppani Espanjassa on AYESA New Solutions S.A. Kumppanuus yhdistää sen osaamisen suunnittelusta, konsultoinnista, teknologiasta ja ulkoistuksesta Valmet DNA -teknologiaan energia- ja prosessiteollisuuden projekteissa maailmanlaajuisesti.

Valmetin uusi kumppani Intiassa on Shreevari Energy Systems Private Limited -yhtiö, joka kuuluu NTC Group -konserniin ja sijaitsee Chennaissa.

Tietoja uusista kumppaneista

Profigram Ltd. -yhtiö tarjoaa yhdistetyssä voiman- ja lämmöntuotannossa sekä prosessiteollisuudessa toimiville asiakkailleen räätälöityjä ratkaisuja teollisuusautomaation eri alueilla. Yhtiö muun muassa suunnittelee ja toteuttaa automaatio- ja prosessinohjausjärjestelmiä. Sen palveluksessa on noin 50 henkilöä.

AYESA New Solutions S.A. -yhtiö on osa Grupo Empresarial Ayesa S.A. -konsernia ja sijaitsee Espanjan Sevillassa. Konsernilla on toimintaa 34 maassa, ja sen palveluksessa on 3 165 henkilöä. Se tarjoaa kattavasti palveluita resurssien hallinnasta laitosten käyttöön ja kunnossapitoon. Konserni suunnittelee, toteuttaa, asentaa ja ottaa käyttöön IT-järjestelmiä, joita käytetään infrastruktuurissa, teollisuuslaitoksissa, avaruusteknologiassa, energiantuotannossa, ympäristönsuojelussa, julkisissa palveluissa ja rakentamisessa.

Shreevari Energy Systems Private Limited -yhtiö on johtava palveluiden ja ratkaisujen tuottaja Intian voimalaitoksille ja erikoistunut pyöriviin ja lämpöä varaaviin ilman esilämmittimiin ja sähkösuodattimiin. Yhtiön tuotantotilat sijaitsevat Trichyssä ja pääkonttori Chennaissa. Henkilöstöä on noin 70. Yhtiö on kattila- ja generaattorivalmistaja Burmeister Wain Energyn kumppani sekä useimpien Intian sähköyhtiöiden ja maan suurimman voimayhtiön NTPC:n hyväksymä ratkaisutoimittaja.

Yksi Valmetin uusista kumppaneista energia- ja prosessiteollisuuden automaatiossa on  AYESA New Solutions S.A.-yhtiö Espanjan Sevillassa.

Kari S. Heikkilä, johtaja, Partner Business, Automaatio, Valmet, puh. 040 552 8372

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.