Valmet sopeuttaa tilapäisesti valmistuskapasiteettiaan Lapuan-tuotantoyksikössä

Tiedote 23.12.2015 klo 11:00

Valmetin Lapuan-tuotantoyksikössä 6.11.2015 aloitetut yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut lomautuksista on saatettu loppuun. Lomautusten tavoitteena on Lapuan tuotantoyksikön eri toimintojen kapasiteettien sopeuttaminen vastaamaan työkuormaa.

Neuvottelujen tuloksena Lapuan-tuotantoyksikössä aloitetaan lomautukset, jotka voivat koskettaa enintään 100 henkilöä ja toteutuvan määräaikaisina sekä toistaiseksi voimassa olevina lomautuksina vaiheittain tammi-syyskuussa 2016.

Valmetin Lapuan-yksikössä työskentelee noin 160 työntekijää, toimihenkilöä ja ylempää toimihenkilöä ja siellä valmistetaan osia sooda- ja voimakattiloihin.

Sellu ja energia -liiketoimintalinja

Olli Karavirta, johtaja, projektitoimitukset, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, puh. 040 769 8161

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.