Valmetille neljäs pehmopaperilinjatilaus ICT yhtiöiltä Puolaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 20.11.2014 klo 10:00

Valmet toimittaa pehmopaperin tuotantolinjan ICT Polandille. Uusi Advantage DCT 200HS -pehmopaperilinja asennetaan yhtiön Kostrzynin tehtaalle Puolaan. Uusi tuotantolinja vastaa ICT:n tavoitteeseen käyttää johtavaa teknologiaa pehmopaperituotannossaan. Uuden tuotantolinjan suunnitellaan käynnistyvän vuoden 2015 viimeisellä neljänneksellä.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2014 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkaista.

Valmet on aiemmin toimittanut ICT-yhtiöille kolme pehmopaperilinjaa Italiaan ja Ranskaan. Viimeisin toimitus oli Advantage DCT 200+ -tuotantolinja, joka käynnistyi Montargisin tehtaalla Ranskassa heinäkuussa 2011.

"Tiimimme on tyytyväinen päästessään tekemään yhteistyötä Valmetin kanssa ICT Polandin kolmannen pehmopaperilinjan toteuttamisessa. Odotamme hankkeesta menestyrtarinaa kaikilla osa-alueilla", sanoo ICT:n johtaja Riccardo Baccelli.

"Olemme tehneet hyvää yhteistyötä ICT-yhtiöiden kanssa ja olemme iloisia, että he luottivat meihin ja tilasivat Valmetilta jo neljännen pehmopaperilinjan, tällä kertaa Puolaan. Tulemme yhteisellä tiimillä tekemään tästä onnistuneen hankkeen", sanoo Valmetin pehmopaperiliiketoiminnan myyntijohtaja Jan Erikson.

Teknistä tietoa Valmetin toimituksesta

Kuva: Valmetin Advantage DCT 200HS -pehmopaperikone

Valmetin toimitukseen kuuluu kokonainen pehmopaperinvalmistuslinja massankäsittelylaitteistolla ja Advantage DCT 200HS -pehmopaperikoneella, jossa on viimeisintä valmistusteknologiaa korkealaatuisen kuluttajapehmopaperinvalmistukseen. Tuotantolinjan optimoinnissa kiinnitetään erityistä huomiota energiansäästöön ja lopputuotteen korkeaan laatuun.

Suunnittelu, koulutus, käynnistys ja käyttöönotto ovat osa toimitusta. Toimitukseen sisältyy lisäksi laaja automaatiojärjestelmä Metsolta.

Uusi kone tuottaa 60 000 tonnia korkealaatuisia WC-papereita ja paperipyyhkeitä Euroopan markkinoille. Uuden tuotantolinjan raaka-aineena käytetään ensiökuitua.

Tietoa ICT yhtiöistä

Vuonna 1957 perustettu ICT aloitti pehmopaperituotannon 1978. Nykyään yrityksellä on yhdeksän pehmopaperikonetta neljässä Euroopan maassa: viisi Italiassa, yksi Espanjassa, kaksi Puolassa ja yksi Ranskassa. Yhtiön vuosituotanto on tällä hetkellä noin 470 000 tonnia nenäliinoja, WC-, talous- ja kasvopapereita. Yhtiö työllistää noin 1 300 henkilöä.

VALMET OYJ

Jan Erikson, myyntijohtaja, Pehmopaperitehtaat, Valmet, puh. +46 70 517 14 90

Johan Björn, myyntipäällikkö, Pehmopaperitehtaat, Valmet, puh. +46 703 17 12 16

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.