Valmet esittelee IQ Speed Booster -sovelluksen aaltopahvikoneiden optimaalisen tuottavuuden ja laadun takaamiseksi

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 12.10.2021 klo 11.00

Valmet laajentaa tarjontaansa aaltopahvikoneille ja esittelee uuden Valmet IQ Speed Booster -sovelluksen FEFCO Technical Seminar 2021 -tapahtumassa Kööpenhaminassa Tanskassa. Sovellus täydentää Valmetin laadunhallintakonseptia aaltopahvikoneille ja maksimoi aaltopahvin tuotantotehokkuuden.

”Valmet IQ Speed Booster -sovelluksen avulla voimme tarjota aaltopahvin tuottajille uuden täysin automatisoidun työkalun tuottavuuden ja kokonaistuotannon maksimointiin. Uusi sovellus toimii saumattomasti yhteen Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän kanssa, joka on laajasti käytössä ympäri maailman. Sovellus huolehtii aaltopahvin laadusta hyödyntämällä jatkuvatoimisia mittauksia kasvattaessaan nopeutta. Tämä tekee siitä ainutlaatuisen aaltopahviteollisuudessa”, sanoo Mikko Talonen, liiketoimintapäällikkö, automaatio, Valmet.

Valmet IQ Speed Booster voidaan asentaa aaltopahvikoneille, joissa on käytössä Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmä. Sovellus valvoo automaattisesti aaltopahvin valmistusprosessia ja nostaa tuotantonopeutta, mikäli jatkuvatoimiset laatumittaukset ja toimilaitteet sallivat nopeuden muuttamisen.

Kattava laadunhallintaratkaisu aaltopahvikoneille

Valmet IQ Speed Booster -sovellus on osa Valmet IQ -laadunhallintaratkaisua, joka sisältää kaikki tarvittavat laitteet ja sovellukset sekä prosessin suorituskyvyn että lopputuotteen laadun hallintaan ja optimointiin. Valmet IQ varmistaa optimaalisen laadun yli 2 000 sellun, pehmopaperin, kartongin, paperin sekä jatkojalostuksen tuotantolaitoksissa maailmanlaajuisesti.

Valmet IQ -aaltopahvikoneiden laadunhallintaratkaisu on kehitetty yhdessä asiakkaiden kanssa, ja se perustuu vahvaan prosessitietämykseen sekä laajaan mittausten ja suljettujen laatusäätöpiirien asiantuntemukseen. Järjestelmä hyödyntää laajasti erilaisia nopeita ja tarkkoja jatkuvatoimisia mittauksia, kuten kosteus-, lämpötila- ja käyristymämittauksia, jotka auttavat havaitsemaan laatupoikkeamia. Ratkaisu sisältää myös vesikostutusjärjestelmän käyristymä- ja kosteustasojen hallintaan sekä laatusäädöt aaltopahvikoneiden märkä- ja kuivaosalle.

Tietoa FEFCOn teknisestä seminaarista

Valmet IQ Speed Booster -sovellus esitellään FEFCOn teknisessä seminaarissa Kööpenhaminassa Tanskassa 22.−24.10.2021. FEFCOn tekninen seminaari on konferenssi- ja messutapahtuma Euroopan aaltopahviteollisuudelle. Valmet on esillä A-hallin osastolla 95.

Mikko Talonen, liiketoimintapäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 50 598 9873

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.