Valmet toimittaa laadunhallintajärjestelmän Cartones Ponderosan kartonkikoneeseen Meksikoon

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 7.5.2019 klo 11:00

Valmet toimittaa Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän Cartones Ponderosan kartonkikone 1:een Meksikoon. Kattava ratkaisu nostaa koneen tehokkuutta ja parantaa lopputuotteen laatua.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 neljännen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tyypillisesti tämänkaltaisten automaatiojärjestelmätoimitusten arvo on alle kaksi miljoonaa euroa.

"Projektin myötä asiakkaamme saa Meksikon laajimman ja innovatiivisimman kartongin laadunhallintaratkaisun. Se sisältää jatkuvatoimisen kuituanalyysin sekä päällystetyn kartongin pinnan topografia- ja pinnankarheusmittaukset (PPS Parker Print Surf) painettavuuden ennustamiseksi. Ratkaisumme avulla tehdas saa lopputuotteeseen haluamansa ominaisuudet ja pystyy parantamaan tehokkuutta", sanoo myyntipäällikkö Miguel Sagahon Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta.

Tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitukseen kuuluu Valmet IQ Quality Control System (QCS) -laadunhallintajärjestelmä sisältäen kolme mittapalkkia sekä niihin liittyvät neliömassa-, päällystemäärä- ja kosteusmittaukset ja -säädöt. Toimitusta täydentävät pintatopografia- ja kuituorientaatiomittaukset ja -säädöt sekä optiset paksuus- ja kiiltomittaukset ja -säädöt. Kaikki ne yhdessä mahdollistavat aivan uudenlaisen tavan analysoida paperin rakennetta ja laatuominaisuuksia perusteellisesti.

Valmet IQ Steam Profiler -profiilitoimilaite ja Valmet IQ Induction Profiler -profiilitoimilaite parantavat kartongin kosteuden ja paksuuden hallintaa, mikä puolestaan nostaa tuotantotehokkuutta ja parantaa kartongin laatua. Valmet IQ profilers -profilointitoimilaitteiden kehittynyt itsediagnostiikka ja kompakti rakenne helpottavat kunnossapitoa ja asennusta.

Tietoa asiakkaasta Cartones Ponderosa

Meksikolainen Cartones Ponderosa valmistaa ja toimittaa kierrätyskuitupohjaista päällystettyä kartonkia pahvilaatikoiden valmistukseen. Yhtiö valmistaa yli puolet kaikista Meksikossa tuotetuista kierrätyskuitupohjaisista päällystetyistä kartonkilaaduista ja vie alan ainoana valmistajana niitä ulkomaille. San Juan del Ríossa Querétarossa sijaitseva tehdas aloitti toimintansa vuonna 1979 noin 66 000 tonnin vuosikapasiteetilla ja on sittemmin nostanut sen 240 000 tonniin. Tehdas investoi jatkuvasti kartonkikoneeseensa tavoitteenaan tehdä siitä yksi maanosan tuottavimmista ja tehokkaimmista koneista.

Imagen relacionada

Miguel Sagahon, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +52 1 5576735771

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.