Valmet muuttaa soodakattilan biomassakattilaksi DA Alizayn tehtaalla Ranskassa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 23.4.2019 klo 11.00

Valmet on saanut Biomasse Energie d'Alizay -yhtiöltä tilauksen soodakattilan muuttamisesta biomassakattilaksi DA Alizayn tehtaalla Ranskassa. Biomassakattilassa käytetään BFB-teknologiaa eli kuplivaa leijukerrosteknologiaa. Biomasse Energie d'Alizay alkaa tuottaa voimalassaan höyryä ja sähköä biomassasta.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tällaisten tilausten arvo on tyypillisesti 20 miljoonaa euroa. Toimituksen on määrä tapahtua vuonna 2020.

"Valmet on johtava yritys BFB-muutoksissa, joita olemme toteuttaneet yli 60 viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana, myös kolmannen osapuolen valmistamiin kattiloihin. BFB-muutos on erittäin tehokas ja kustannustehokas tapa uudistaa suuria laitoksia palvelemaan asiakkaiden tulevia tarpeita sekä pidentää laitosten käyttöikää", sanoo Jouko Kylänpää, johtaja, uudistukset ja muutokset, Sellu ja energia, Valmet.

Tietoja Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää soodakattilan muutoksen biomassakattilaksi, jossa käytetään BFB-teknologiaa eli kuplivaa leijukerrosteknologiaa. Laitoksen sähköntuotanto tulee olemaan 50 megawattia, ja laitos tuottaa myös prosessihöyryä paperitehtaalle. Lisäksi Valmet toimittaa voimalaan kattavan Valmet DNA -automaatiojärjestelmän, johon kuuluu myös paperitehtaan höyryverkon optimointi. Voimalan on määrä käynnistyä vuonna 2020.

Tietoa asiakkaasta Biomasse Energie d'Alizay ja sen DA Alizayn tehtaasta

Biomasse Energie d'Alizay on DA Alizay SAS:n tytäryhtiö. DA Alizayn tehtaalla on noin 180 työntekijää, ja sen vuotuinen tuotantokapasiteetti on 300 000 tonnia paperia. Tehdas on erikoistunut korkealaatuisiin paperilajeihin.

Jouko Kylänpää, johtaja, uudistukset ja muutokset, Sellu ja energia, Valmet, puh. 0400 734 334
Jean-Philippe Guignard, Senior Manager, Energy Sales and Service, Valmet, puh. +33 670 27 9214

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal