Valmetin telapalvelukeskuksen laajentaminen vahvistaa palvelutarjoamaa lähellä asiakkaita Euroopassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 20.2.2017 klo 11.00

Valmet on laajentanut telahuoltotoimintaansa uusimman teknologian mukaisilla laitteistoilla kumi- ja komposiittitelapinnoitteiden valmistukseen Ruotsin Karlstadissa. Tämä investointi vahvistaa erityisesti Valmetin palvelutoimintaa lähellä sen Skandinaviassa toimivia asiakkaita. Samalla se tukee Valmetin asiakkailleen tarjoamaa telapalveluvalikoimaa koko Euroopassa. Laajennettu telapalvelukeskus aloitti toimintansa vuoden 2016 lopulla.

Ruotsin keskuksen lisäksi Valmetilla on Euroopassa kolme muuta telapalvelukeskusta, jotka tarjoavat sekä telahuoltopalveluja että telapinnoitteita. Muut keskukset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa ja Isossa-Britanniassa.

"Meillä on nyt tarvittava kapasiteetti Skandinaviassa suurimpienkin telojen käsittelyyn. Investoimme asiakkaidemme tukemiseen tehtailla tuomalla telapinnoitetuotantomme entistä lähemmäs heitä. Asiakkaat saavat meiltä kaikki tarvitsemansa pinnoitteet kaikkiin haluamiinsa telapositioihin", sanoo verstaspäällikkö Anders Nilsson Valmetilta.

Kasvanut telapinnoitekapasiteetti näkyy myös entistä lyhempinä toimitusaikoina Valmetin eurooppalaisille asiakkaille.

Valmetin lokaatio Karlstadissa, telapalvelukeskus keskellä vasemmalla.

Telapalvelusopimukset asiakkaiden tarpeiden mukaan

"Valmetilla on vahva asema Skandinaviassa telahuoltopalvelusopimuksissa. Uskomme, että mahdollisuus tarjota telapinnoitteita asiakkaiden lähellä vahvistaa entisestään asemaamme. Valmet-palvelusopimuksella asiakkaat saavat käyttöönsä räätälöityjä ja kustannustehokkaita telaratkaisuja. Kun telat huolletaan oikea-aikaisesti ja telapinnoitteet valitaan oikein, asiakkaiden telahuoltokustannuksia voidaan vähentää merkittävästi sekä koneiden luotettavuutta ja prosessien suorituskykyä parantaa. Sopimuksemme sovitetaan aina asiakkaan tarpeisiin", sanoo Valmetin Skandinavian alueen palvelutoimintojen johtaja Mikael Nyman.

Valmet toteuttaa uutta palvelutapaansa (Yhteinen matka eteenpäin) tuomalla palvelut lähemmäksi asiakkaita ja löytämällä oikeat ratkaisut yhdessä asiakkaan kanssa.

Mikael Nyman, Skandinavian palvelutoimintojen johtaja, Valmet, puh. +46 705 17 13 78
Anders Nilsson, Karlstadin verstastoimintojen päällikkö, Valmet, puh. +46 703 17 14 04

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.