Valmetin Asia Symbol (GD) Paperille toimittama hienopaperikonelinja käynnistyi etuajassa Kiinassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 7.3.2017 klo 11:00

Valmetin Asia Symbol (Guangdong) Paper Co., Ltd.:lle toimittama hienopaperikonelinja on menestyksekkäästi otettu käyttöön kuukauden etuajassa 29. tammikuuta 2017 Kiinassa. Uusi tuotantolinja PM 12 tuottaa laadukkaita hienopapereita ja se lisää yrityksen kykyä tuottaa korkeamman lisäarvon tuotteita. Kaikki tuotettu paperi on ollut laadultaan myyntikelpoista alusta alkaen.

"Yhteistyö asiakkaan kanssa on ollut erinomaista. On ollut ilo työskennellä asiakkaan ja Valmetin erittäin motivoituneiden ja ammattimaisten tiimien kanssa. Nämä tiimit ja kolmannen osapuolen asennusryhmä työskentelivät hyvin yhteistyössä, jotta aikaistetun käyntiinajoaikataulun vaatimuksiin kyettiin vastaamaan. Käyttöönotto itsessään oli hyvä: laitteisto on toiminut hyvin ja ratakatkojen määrä on pysynyt hyvin alhaisena. Ns. starttikäyrä on osoittautunut erinomaiseksi ja koneen päivätuotantotaso on ollut korkea", kommentoi vanhempi projektipäällikkö Jari Laine Valmetilta.

Valmetin Asia Symbol (GD) Paperille toimittama hienopaperikone PM 12 käynnistyi 29.1.2017

Korkealaatuista hienopaperia

Projekti on osoitus Asia Symbolin ja Valmet pitkäikäisestä ja hyvästä yhteistyöstä. Valmetin toimittama ja huippunopeutta ajava paperinvalmistuslinja PM 11, joka otettiin käyttöön vuonna 2012, on tuottanut hienopaperia erittäin suorituskykyisesti. PM 11:sta tullut johtava hienopaperikone Kiinassa.

Valmetin toimitus PM 12:lle sisältää kokonaisen hienopaperinvalmistuslinjan massankäsittelystä rullaimelle mukaan lukien massansyöttö-, kiertovesi- ja ilmajärjestelmät sekä kudokset koko konelinjalle ja pituusleikkurin. Kattava automaatiopaketti käsittää Valmet DNA prosessi-, kone- ja kunnonvalvontaohjausjärjestelmät sekä Valmet IQ-laadunvalvontajärjestelmän ja -profiloinnin. Toimitukseen sisältyy myös märänpään analysaattorit. Näiden automaatioratkaisujen avulla koko tuotantoprosessi ja lopputuotteen laatu voidaan optimoida liiketoiminnan tulosten maksimoimiseksi.

Viiraltaan 9,35 m leveä paperikone tuottaa neliömassaltaan 80 g/m2 hienopaperilaatuja. Koneen tuotantokapasiteetti on noin 1700 tonnia vuorokaudessa ja suunnittelunopeus 1800 m/min.

Tietoja asiakkaasta Asia Symbol (Guangdong) Paper

RGE-konserniin (Royal Golden Eagle) kuuluva Asia Symbol on maailman johtavia sellu- ja paperivalmistajia. Sen vuotuinen tuotantokapasiteetti on 1.8 miljoonaa tonnia sellua, 1.0 miljoona tonnia hienopaperia ja 470,000 tonnia kartonkia. Sen tuotteita myydään yli 20 maassa. Asia Symbolin Xin Huissa, Guangdongissa sijaitsevasta paperitehtaasta, joka avattiin heinäkuussa 2012, on tullut johtava hienopaperin tuottaja Kiinassa.

Aki Niemi, aluejohtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 150 2669 2016
Jari Laine, vanhempi projektipäällikkö, Paperitehtaat, Valmet, puh. +358 40 735 6058

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.