Valmetin toinen OptiConcept M kartonkilinja käynnistyi onnistuneesti Lee & Manin tehtaalla Kiinassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 12.12.2014 klo 10:30

Lee & Man Paper Manufacturing Ltd. käynnisti 18.6.2014 uuden Valmetin toimittaman ulkopakkauskartongin tuotantolinjan, paperikone 20 (PK20) Chongqingin tehtaalla, joka sijaitsee Kiinassa Sichuanin maakunnassa. Uusi tuotantolinja valmistaa uusiutuvista raaka-aineista korkealaatuisia kartonkilajeja, joilla on erinomaiset lujuusominaisuudet. PK20 on maailman toinen käynnissä oleva Valmetin toimittama OptiConcept M -tyyppinen tuotantolinja. Linja yhdistää korkean tuottavuuden ja alhaiset käyttökustannukset.

Valmet OptiConcept M -tuotantolinja Lee & Man Paper Manufacturingin Chongqingin tehtaalla

Valmetin OptiConcept M -tuotantolinjatoimitus

Valmetin toimitukseen kuului täydellinen OptiConcept M -kartonginvalmistuslinja perälaatikolta rullaimelle sisältäen ilmajärjestelmät.

Uuden 6,65 metriä leveän (rulla) PK 20 tuotantolinjan päivätuotantokapasiteetti on noin 1 160 tonnia kierrätysmateriaalipohjaisia testliner-lajeja neliömassaalueella 50-160 g/m2. Koneen suunnittelunopeus on 1,100 m/min.

OptiConcept M -tuotantolinja perustuu investoinnin taloudellisuuteen, turvalliseen ja käytettävyydeltään erinomaiseen työympäristöön sekä ympäristökuorman pienentämiseen. Tuotantolinja optimoi koneinvestoinnin vastaamaan tehtaan kapasiteettitarpeita. Sen avulla voidaan saavuttaa korkea tuottavuus mahdollisimman alhaisilla käyttökustannuksilla.

Tietoa Lee & Man Paper Manufacturing Ltd:stä

Lee & Man Paper Manufacturing Ltd. valmistaa ulkopakkauskartonkilajeja teollisuuden pakkaustarpeisiin. Yhtiöllä on toimintaa myös sellunvalmistuksen, puuviljelmien sekä paperinkeräyksen aloilla. Yhtiö on perustettu vuonna 1994, ja sillä on viisi tehdasta Kiinassa.

VALMET OYJ

Jussi Kairus, vanhempi projektipäällikkö, paperitehtaat, Valmet, tel. +358 40 551 9253

valmet.com - OptiConcept M

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.