Valmet toimittaa laitteita Domtarin Ashdownin tehdaan haihduttamon uudistamiseen Yhdysvaltoihin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 7.10.2014 klo 11:00

Valmet toimittaa laitteita ja teknisiä palveluita haihduttamon uudistukseen Domtarin Yhdysvaltojen Arkansasissa sijaitsevalle Ashdownin paperi- ja sellutehtaalle. Uudistuksen tavoitteena on merkittäväksi pienentää energian ja veden kulutusta sekä parantaa haihduttamon luotettavuutta ja tehokkuutta.

Uudistetun haihduttamon on suunniteltu käynnistyvän vuoden 2015 viimeisen neljänneksen aikana. Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2014 kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Domtar valitsi Valmetin tähän projektiin teknisen ratkaisun, kokonaiskustannusarvioinnin ja pitkäaikaisen menestyksekkään yhteistyömme perusteella", sanoo Domtarin strategisista sopimuksista vastaava päällikkö Jimmy Evans

"Teimme läheistä yhteistyötä Domtarin kanssa löytääksemme teknisen ratkaisun joka vastasi asiakkaan projektitavoitteita ja olisi nykyistä yksinkertaisempi ja turvallisempi käyttää", sanoo Valmetin aluemyyntipäällikkö Raymond Burelle.

Teknistä tietoa toimituksesta
Valmetin toimitus sisältää uudet haihdutinyksiköt, olemassa olevien väkevöintiyksiköiden uudistamiseen tarvittavat osat sekä muita pienempiä laitteita ja osia.

Lisätietoja Domtarista
Domtar Corporation suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja jakelee erilaisia kuitupohjaisia tuotteita mukaan lukien paino-, erikois- ja paketointipapereita sekä imukykyisiä hygieniatuotteita. Vuonna 2013 Domtarin liikevaihto oli 5,4 miljardia dollaria 50 maasta. Yritys työllistää noin 10 000 henkilöä.

Domtarin Ashdownin tehtaalla on kolme sellulinjaa ja kolme paperikonetta. Tehtaan vuotuinen paperintuotantokapasiteetti on 680 000 tonnia ja selluntuotantokapasiteetti 700 000 tonnia.

VALMET OYJ

Dave King, aluejohtaja, Pohjois-Amerikan energialiiketoiminta, Valmet, puh. +1 704 414 3420

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.