Valmet saavutti huipputuloksen kuitulevylinjan kuidutinjärjestelmän myynnissä Kiinassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 17.12.2014 kello 12.00

Vuoden 2014 aikana Valmet on kasvattanut kuitulevylinjan kuidutinjärjestelmän markkinaosuuttaan Kiinassa. Tilauskannan arvo on kokonaisuudessaan noin 12 miljoonaa euroa, joten Valmet on nyt maan johtava kuidutinjärjestelmien toimittaja.

"Halusimme saavuttaa johtoaseman kuidutinjärjestelmien toimittajana Kiinassa vuoden 2014 loppuun mennessä, ja nyt meillä on 60 prosentin markkinaosuus. Olemme erittäin tyytyväisiä saavutuksiimme tänä vuonna", toteaa Aki Niemi, Valmetin aluejohtaja Kiinassa.

Saaduissa tilauksissa on uusintoja ja uusia koneita, ja tilaajat ovat sekä entisiä että uusia Valmetin asiakkaita. Valmet on panostanut merkittävästi tuotantoprosessien ja koneiden kehittämiseen parantaakseen prosessin tuloksia erityisesti energiasäästöjen ja ympäristötekijöiden näkökulmasta.

"Kehitysprojektimme on koko ajan käynnissä, ja tuomme uuden ja entistä paremman järjestelmän markkinoille lähiaikoina. Olemme kiitollisia kaikista saamistamme tilauksista ja kehitämme teknologiaamme, jotta pystymme vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin", kertoo Yutong Feng, Valmetin sellu- ja energialiiketoimintalinjan johtaja Kiinassa.

"Emme keskity pelkästään myyntiin, vaan haluamme rakentaa pitkäaikaisia asiakassuhteita, joissa voimme kasvaa ja kehittyä yhdessä. Matkamme on vasta alussa", Feng jatkaa.

Valmetin kuidutinjärjestelmä

Kuidutinjärjestelmä on kuitulevylinjan olennainen osa. Valmetin kuiduttimet tunnetaan luotettavuudestaan, ja niillä tuotettava kuituaines on korkealaatuista ja tasaista. Valmetin järjestelmän tuottama kuituaines ei sisällä juurikaan sälöjä ja sen hienoainepitoisuus on alhainen, mitä ilman menestyksekäs kuitulevytuotanto ei onnistu.

Käynnistetty kuidutinjärjestelmäasennus Gaocheng Xinxin Wood Co., Ltd:n tehtaalla Kiinassa

VALMET OYJ

Lisätietoja antavat:
Jansen Shang, myyntijohtaja, sellu- ja energiatoimintalinja, Kiina, Valmet, puh. +86 138 0123 1944

Leif Sundberg, myyntijohtaja, sellu- ja energialiiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 606 55 47

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.