Valmetille puitesopimus Constructions Industrielles de la Méditerranée -yhtiön kanssa kaikista uusista automaatioprojekteista vuonna 2018

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 13.3.2018 klo 11:00

Valmet on allekirjoittanut puitesopimuksen Constructions Industrielles de la Méditerranée -yhtiön (CNIM) kanssa automaatiojärjestelmien toimittamisesta kaikkiin uusiin ja modernisoitaviin jätettä ja biomassaa polttoaineinaan käyttäviin voimalaitoksiin, joista CNIM on saanut tai saa tilaukset vuosina 2017 ja 2018. CNIM on viime vuosina menestynyt hyvin kyseisten laitosten toimittajana Euroopassa. Yhtiö on automatisoinut 21 laitosta yhteistyössä Valmetin kanssa, ja vuodesta 2010 lähtien Valmet on toteuttanut automaation kaikkiin CNIM:n rakentamiin uusiin laitoksiin.

Sopimus syventää yhtiöiden hyvää kumppanuutta ja keventää CNIM:n työkuormaa sen laajentuessa uusille markkinoille. Vuonna 2017 yhtiö oli yksi menestyneimmistä eurooppalaisista jätteenpoltto- ja biomassavoimalaitosten suunnittelun, hankinnan ja rakentamisen kokonaistoimittajista (EPC) ja vahvisti uusilla tilauksilla asemaansa Itä-Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa. CNIM odottaa työkuormansa lisääntyvän nopeasti, joten se pyrkii kumppanuussopimuksilla tehostamaan hankintojaan.

"Teimme sopimuksen Valmetin kanssa pitkän, tiiviin ja hyvin toimineen yhteistyömme perusteella. Valmet reagoi muuttuviin tilanteisiin nopeasti, ymmärtää tarpeitamme, ehdottaa molempia osapuolia hyödyttäviä innovaatioita ja tekee kanssamme päätöksiä, joiden vaikutukset ulottuvat kulloistakin projektia pidemmälle", perustelee päätöstä CNIM:n hankinnoista vastaava johtaja Jean-Francois Ache.

Hyvistä kokemuksista syntyy syvä luottamus

"Valmet muokkaa tiiminsä kunkin projektin mukaan, ja sen automaatiojärjestelmä on erittäin vakaa. Luotamme Valmetiin. Kumppanuutemme alkoi toden teolla vahvistua Italian Energonut-jätteenpolttolaitosprojektissa vuonna 2002. Valmetin teknisen tuen ansiosta projektit ovat onnistuneet", sanoo CNIMin prosesseista ja järjestelmistä vastaava päällikkö Gilles Cappadoro.

"CNIM on asettanut kumppaneilleen korkeat vaatimukset, koska kilpailu kokonaistoimittajamarkkinoilla on erittäin kova. CNIM vastaa automaatiojärjestelmäprojektien koordinoinnista, sovelluksesta ja käyttöönotosta, kun taas Valmet vastaa laitteista, järjestelmäsuunnittelusta ja teknisestä tuesta. Näiden roolien yhteensovittaminen vaatii paljon luottamusta, tiimityötä ja joustavuutta", toteaa Valmetin Automaatio-liiketoiminnan myyntipäällikkö Etienne Guyon.

Tietoa Constructions Industrielles de la Méditerranée -yhtiöstä

Constructions Industrielles de la Méditerranée (CNIM) on Euroopan johtavia suunnittelun, hankinnan ja rakentamisen kokonaistoimittajia. Se toimittaa avaimet käteen -periaatteella kokonaisia laitoksia ja innovatiivisia järjestelmäratkaisuja energian talteenottoon jätteestä ja biomassasta sekä savukaasujenpuhdistusratkaisuja. Yhtiön asiakkaina on niin kokeneita jätteenkäsittelytoimijoita kuin aloittelevia yrityksiä uusilla markkinoilla ympäri maailmaa.

Etienne Guyon, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +33688064905

Jätettä polttoaineenaan käyttävä laitos Torinossa, Italiassa. CNIM toteutti projektin yhdessä Valmetin kanssa vuonna 2011.

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fi, www.twitter.com/valmetglobal