Xiangdong Zhu nimitetty Kiinan aluejohtajaksi Valmetin johtoryhmään

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 28. syyskuuta, 2017 klo 9.00

Xiangdong Zhu (insinööri, MBA) on nimitetty Valmetin Kiinan aluejohtajaksi 1. lokakuuta 2017 alkaen. Uudessa tehtävässään hän on Valmetin johtoryhmän jäsen ja raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle.

Xiangdong Zhu työskentelee tällä hetkellä Valmetin Kiinan palveluliiketoiminnan johtajana. Hänellä on pitkä, yhteensä 17 vuoden kokemus Valmetista erilaisissa johtotehtävissä. Uransa aikana hän on työskennellyt johtotehtävissä myös Stora Ensossa ja Voith Paperilla Kiinassa.  Xiangdong Zhulla on laaja kokemus liiketoiminnoista ja asiakasteollisuuksista, jotka ovat Valmetin strategian ytimessä - suuret prosessiteknologian toimitusprojektit, automaatio ja palvelut sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Hän on menestyksekkäästi johtanut ja kehittänyt paikallisia tiimejä ja osaamista sekä kasvattanut kannattavaa liiketoimintaa alueella.

"On ilo toivottaa Xiangdong Zhu tervetulleeksi Valmetin johtoryhmään kehittämään toimintaamme ja asiakassuhteitamme Kiinassa. Hänellä on monipuolinen tausta tulosvastuullisesta liiketoiminnan johtamisesta, vahva kokemus ydinliiketoiminnoistamme ja erinomainen Kiinan markkinan tuntemus", toimitusjohtaja Pasi Laine toteaa.

Kuten Valmet tiedotti heinäkuussa, Kiinan nykyinen aluejohtaja Aki Niemi aloittaa Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjan johtajana 1. lokakuuta, 2017.

Lisätiedot:
Pasi Laine, toimitusjohtaja, puh. 010 672 0001

Xiangdong Zhun CV

Xiangdong Zhu on nimitetty Valmetin Kiinan aluejohtajaksi 1. lokakuuta, 2017 alkaen. Sitä ennen hän on työskennellyt Valmetin Kiinan palveluliiketoiminnan johtajana (2013-2017),  Voith Paperin Kiinan automaatioliiketoiminnan johtajana (2011-2012) sekä Kiinan projektiliiketoiminnan myynnin johtajana (2012-2013). Zhu on työskennellyt monissa johtotehtävissä Valmetin automaatioliiketoiminnassa Kiinassa: maajohtaja (2007-2011), myyntijohtaja (2004-2006) ja myyntipäällikkö (1998-2003). Zhu työskenteli automaatio-ja sähköistys-osaston johtajana Stora Enso (Suzhou) Paper Co Ltd:ssä (1992-1998) ja insinöörinä Suzhou Signal and Communications Department of Shanghai Railway Bureaussa (1989-1992). Zhu on koulutukseltaan teollisen automaation insinööri ja MBA.