Valmet toimittaa paperikoneuusinnan Sappi Maastrichtille Hollantiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 28.2.2017 klo 11:00

Valmet toimittaa paperikoneen uusinnan Sappin Maastrichtin tehtaalle Hollantiin. Paperikone PM6:n uusinnan tavoitteena on parantaa graafisten kartonkituotteiden laatua sekä siirtyä valmistamaan korkealaatuisia valkaistuja sellukartonkeja (SBB) sekä taivekartonkeja (FBB). Nykyään kone tuottaa päällystettyjä hienopapereita (CWF). Uudistettu kone käynnistyy vuoden 2018 alussa.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2017 ensimmäisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Uusinnan tekniset ideat testattiin Valmetin koelaitoksilla. Koeajotulosten ja tiiviin yhteistyön tuloksena Sappi ja Valmet kehittivät PM 6 -koneelle uuden konseptin, joka sisältää ainutlaatuisia ratkaisuja", kertoo Valmetin myyntipäällikkö Kari Sorsa.

Sopimuksen allekirjoitustilaisuus. Takarivissä vasemmalta Marco Duschak (Valmet), Iiro Luostarinen (Sappi), Kari Sorsa (Valmet), Peter Pijpers (Sappi), eturivissä vasemmalta Rob de Koning (Sappi), Marko Oinonen (Valmet) and Peter Loubele (Sappi)

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus käsittää uudentyyppisen OptiFlo perälaatikon sekä OptiCalender Metal Belt -kalanterin. Uuden perälaatikon avulla voidaan saavuttaa optimaalinen rakenne ja paremmat lopputuotteen ominaisuudet.

Toimitukseen sisältyvä metallihihnakalanteri on jo yhdeksäs tämäntyyppinen Valmetin toimittama kalanteri. Ainutlaatuisen kalanterointiteknologian avulla voidaan saavuttaa huomattavasti korkeampi lopputuotteen bulkki. Kalanteroidun lopputuotteen pinnan sileys, topografia ja painettavuus ovat erinomaisia.

Uusinnan jälkeen PM 6 tuottaa graafisia kartonkeja, valkaistua sellukartonkia sekä taivekartonkia neliöpainoalueella 220-450 g/m². Tehtaan kokonaiskapasiteetti on 280 000 tonnia vuodessa.

Tiedot asiakkaasta Sappi Europe

Sappi Europe on Euroopan johtava päällystetyn hienopaperin, pakkauspaperin ja erikoispaperin valmistaja. Sappi Europen pääkonttori sijaitsee Brysselissä, Belgiassa. Yhtiöllä on Euroopassa seitsemän tehdasta, 14 myyntikonttoria ja 5 100 työntekijää.

Robert Mohr, Myyntijohtaja, Keski-Eurooppa, Valmet, +49 173 3080 534
Marko Oinonen, Asiakkuuspäällikkö, Paper Mills, Valmet, +358 50 562 7240

Valmet is the leading global developer and supplier of process technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. We aim to become the global champion in serving our customers.

Valmet's strong technology offering includes pulp mills, tissue, board and paper production lines, as well as power plants for bioenergy production. Our advanced services and automation solutions improve the reliability and performance of our customers' processes and enhance the effective utilization of raw materials and energy.

Valmet's net sales in 2016 were approximately EUR 2.9 billion. Our 12,000 professionals around the world work close to our customers and are committed to moving our customers' performance forward - every day. Valmet's head office is in Espoo, Finland and its shares are listed on the Nasdaq Helsinki.

Read more www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal